El consell d'administració de Talgo es reunirà aquest dimarts per aprovar l'últim compte de resultats de la companyia i també tornarà a analitzar l'última proposta de Skoda, al mateix temps que el govern espanyol ha ajornat en fins a tres mesos la presa de la seva decisió sobre l'opa hongaresa. El fabricant de trens espanyol presentarà demà els seus últims resultats semestrals després del vistiplau del consell als seus comptes i després que en el primer trimestre de l'any multipliqués per més de 4 el seu benefici net, fins als 10,4 milions d'euros.

Segons confirmen a Europa Press fonts pròximes a la companyia, en aquesta mateixa reunió podria tornar a plantejar-se una resposta a la nova carta de Skoda Transportation, que la setmana passada va insistir a estudiar una combinació de negocis, després d'una primera resposta negativa de Talgo a l'interès mostrat per la txeca fa unes setmanes.

D'altra banda, el govern espanyol, a través de la Junta d'Inversions Exteriors, que és l'organisme que ha de decidir si aprova o veta l'opa del grup Magyar Vagon, va comunicar als hongaresos que ha aturat el termini que té per pronunciar-se, la qual cosa suposa ampliar-lo en fins a tres mesos.

Després d'aturar el rellotge en diverses ocasions en els últims mesos, el termini acabava entorn del 10 d'agost. Tanmateix, en esperar des de divendres passat 26 de juliol un nou informe d'un organisme que la Junta no esmenta, segons la resolució consultada per Europa Press, el rellotge ha tornat a aturar-se fins a un màxim de tres mesos, la qual cosa estendria el termini fins al novembre.

Entrada de capital espanyol

Fonts properes a l'operació també han confirmat que el consorci hongarès també planteja la possibilitat de l'entrada d'un soci espanyol al capital, amb l'objectiu de tenir el vistiplau del govern espanyol a l'opa.

No obstant això, en cap cas Magyar Vagon no perdria el control de la companyia una vegada adquirida, és a dir, sempre mantindria una participació mínima del 51%. En qualsevol cas, els socis espanyols estudiats fins al moment, CriteriaCaixa o Escrivà, no han confirmat que entrar en el capital de Talgo entre en els seus plans.

En quan a possibles socis industrials, CAF hauria descartat el seu interès des de fa ja diversos anys, al tenir una estratègia més orientada a la mobilitat urbana sostenible de trens de rodalies o autobusos elèctrics.

El directiu de Magyar Vagon, András Tombor, ja havia avançat aquesta possibilitat en una roda de premsa celebrada a començaments de juliol a Madrid, on es va mostrar disposat a estudiar qualsevol possibilitat, inclosa l'entada de socis espanyols.