El govern espanyol estudia sol·licitar un segon conseller a Telefónica en representació de la Societat Estatal de Participacions Industrials (SEPI) quan assoleixi el 10% del seu capital que s'havia marcat com a objectiu, que descarta sobrepassar, segons ha informat aquest divendres el ministre per a la Transformació Digital i de la Funció Pública, José Luis Escrivá. "Ho veurem en el seu moment", ha comentat el representant de l'executiu als mitjans de comunicació en la presentació de l'Equip Consultoria a compte de la petició d'una nova butaca en el Consell d'Administració de l'empresa que presideix José María Álvarez-Pallete.

Fins ara, la participació estatal s'ha traduït en el nomenament la passada setmana de Carlos Ocaña Orbis com a conseller en representació de la SEPI i en substitució de Carmen García de Andrés, fins aleshores consellera independent de la cotitzada. "El govern espanyol ha donat instruccions a la SEPI de fins on vol arribar a Telefónica", ha remarcat Escrivá, preguntat sobre la possibilitat d'incrementar el paquet d'accions a la companyia de telecomunicacions més enllà del 10% mandat. 

En aquests moments, a la SEPI li queda un 0,926% de l'accionariat per aconseguir el 10% de la firma que es va marcar com a objectiu el govern de Pedro Sánchez després de l'entrada de la companyia saudita STC. Des de l'inici de les compres de les accions de Telefónica, la SEPI ha gastat gairebé 2.060 milions d'euros per un paquet que ascendeix als 512 milions de títols. Tenint en compte la cotització de Telefónica sobre els 4,12 euros per acció, el conjunt d'accions de l'Estat a la companyia té un valor de mercat d'uns 2.109 milions d'euros, prop de 49 milions d'euros més del que s'ha desemborsat fins ara.

Telefónica va guanyar un 78% més fins al març

Telefónica va registrar un benefici net de 532 milions d'euros en el primer trimestre de l'any, la qual cosa suposa un increment de pràcticament el 79% en comparació amb els 298 milions d'euros del mateix període de 2023. La cotitzada va facturar 10.140 milions d'euros entre gener i març de 2024, la qual cosa suposa un 0,9% més que els 10.045 milions d'euros que va ingressar en els mateixos mesos de l'exercici previ, un increment que l'empresa va atribuir a l'impuls de les vendes per servei (+2,3% interanual). Del total d'ingressos, un 61% va procedir del mercat residencial (B2C), mentre que el 22% va provenir del segment empreses (B2B) i el 17% restant va correspondre al negoci a l'engròs, socis i "altres ingressos".

El resultat operatiu abans de depreciacions i amortitzacions (ebitda) va augmentar en el primer trimestre més del doble que els ingressos. En concret, va incrementar un 1,9%, fins als 3.205 milions d'euros. El benefici brut d'explotació (ebitda) ajustat es va situar en 3.205 milions d'euros, la qual cosa va representar un avenç interanual de l'1,9% en relació amb els 3.145 milions d'euros del mateix període del curs anterior.