El Futbol Club Barcelona té previst fixar la seu de la seva filial de producció audiovisual i contingut digital, Barça Media, als Països Baixos, per cotitzar en el Nasdaq nord-americà. Tanmateix, el Govern espanyol no és aliè a la maniobra del club i la vicepresidenta primera del Govern espanyol en funcions, Nadia Calviño, ha apuntat que "estudiarà el cas del Barcelona", si bé ha destacat que "encara han de tenir més informació". La també ministra d'Assumptes Econòmics en funcions ho ha dit durant la clausura del Congrés Ametic (patronal de les empreses tecnològiques espanyoles) a Santander i ha afegit que "tenim poca informació i fins que no el tinguem clar no emetrem un judici de valor. No obstant això, la informació que manegem és que el cas és diferent del de Ferrovial", ha recalcat Calviño en declaracions als mitjans després de la clausura del congrés Ametic. 

Aquesta decisió del FC Barcelona, avançada pel diari El País, es produeix després que el passat 11 d'agost el club de futbol català anunciés un acord amb Mountain Partners, firma especialista en inversions en companyies tecnològiques i sectors emergents, per crear una spac (companyia amb un propòsit especial de compra, per les seves sigles en anglès) o societat d'inversió per treure una part de la societat a cotitzar al mercat de valors nord-americà.

Producció audiovisual i contingut digital del Barça

El moviment del Barcelona s'assembla al que l'abril passat va aprovar la junta d'accionistes de Ferrovial de traslladar la seu de la companyia de Madrid als Països Baixos per fer el salt a Wall Street. Barça Media és la societat que engloba tots els actius de producció audiovisual i contingut digital del Barça i està valorada en uns 1.000 milions de dòlars, uns 910 milions d'euros. De fet, el president del FC Barcelona, Joan Laporta, estima que tant Barça Vision i Barça Media es converteixin en una font d'ingressos significativa del club després del salt al parquet.

L'acord amb Mountain & Co. i Acquisition Corp. pretén que l'empresa pugui accedir a finançament en mercats de capital nord-americana. L'objectiu és accelerar les iniciatives del club al sector digital i poder difondre els continguts de Barça Media a noves audiències en mercats estratègics per al club a tot el món. L'operació està pendent de l'aprovació de l'Assemblea General de Socis del FC Barcelona, prevista per al pròxim mes d'octubre.

Cas Ferrovial

Cal recordar que a començaments d'abril el Govern espanyol va pressionar Ferrovial perquè no traslladés la seva seu social d'Espanya als Països Baixos. El secretari d'Estat d'Economia, Gonzalo García Andrés, va garantir per carta al conseller delegat de Ferrovial, Ignacio Madridejos, que la companyia podria cotitzar igualment a la Borsa de Nova York sense necessitat de traslladar la seva matriu als Països Baixos. Aquest va ser el motiu principal pel qual l'empresa de la família Del Pino va justificar la decisió d'abandonar el país.

La missiva enviada des del departament dirigit per Nadia Calviño va arribar tres dies abans que els accionistes de Ferrovial votessin el trasllat. En aquest sentit, el Govern espanyol va demanar a Ferrovial que es traslladés als accionistes durant la Junta General i va continuar pressionant perquè el president, Rafael del Pino, fes marxa enrere en la seva decisió.