El president de Panamà, José Raúl Mulino, va dir aquest dijous que espera veure "una millora" del servei elèctric que deixa al país Naturgy en els "pròxim sis mesos", si no prendrà mesures, després de sostenir una reunió en la vigília amb els directius de l'empresa espanyola per les constants apagades i altres deficiències. "Jo espero en els pròxims sis mesos veure una millora. Si no, doncs prendré altres decisions (...) li ho vaig expressar al senyor president (de Naturgy), l'interès que tinc que el servei elèctric sigui bo a tot el país, que no ho és en aquest moment," va assenyalar el mandatari panameny en la seva conferència de premsa setmanal.
Fonts del sector expliquen a On Economía que Naturgy té una concessió a Panamà, un país amb una topografia de xarxa complicada, i que és cert que existeixen problemes amb el subministrament al país centreamericà. No obstant això, aquestes fonts assenyalen que l'energètica porta treballant mesos per millorar el servei i esperen que es notin aviat els resultats.
Mulino mantauvo aquest dimecres una reunió amb el president del Grup Naturgy, Francisco Reynés, i el president de l'empresa a Panamà, Sebastián Pérez, per buscar com "millorar el servei que presta aquesta empresa" davant de les constants apagades, un objectiu a què es va comprometre la companyia, que va destacar que ja compta amb una inversió de 630 milions de dòlars al país per al període 2022-2027, informa Efe.
Descontentament personal
Una reunió que el mateix president panameny va qualificar aquest dijous com "directa", en la qual va explicar "amb claredat" el "descontentament personal i col·lectiu" sobre el "pèssim servei que està prestant" Naturgy al país. I en la que els presents es "van comprometre a millorar el servei i fer les inversions que es requereixen a Panamà per atendre les demandes", ja que l'objectiu de l'esmentada encontre era abordar "la necessitat de millorar el servei que deixa aquesta empresa als usuaris al país, davant de les queixes per deficiències i danys als equips electrònics a les cases".
Tot això després que el passat 15 de juliol, les empreses Edemet i Edechi, ambdues del grup Naturgy, fossin multats amb 14 milions de dòlars per la deficiència en la qualitat de la prestació del servei de distribució elèctrica, sent aquesta la "multa més alta i històrica" assignada per l'Autoritat Nacional dels Serveis Públics (Asep), segons les autoritats. El problema del servei elèctric deficient, amb freqüents corts, és un reclam habitual dels panamenys, que han de suportar a més l'alt cost de la tarifa.
Actualment, el conglomerat estatal xinès la Xina Energy International Group està disposat "a participar en la inversió i construcció de projectes d'energia renovable a Panamà", segons es va informar el passat 6 d'agost.