El Govern ha destinat 3 milions d'euros a impulsar la presència als mercats internacionals de més de 200 empreses catalanes. La línia d'ajuts de promoció internacional d'Acció (l'agència per a la competitivitat de la Generalitat) ha ofert fins a 15.000 euros a 217 projectes d'empreses catalanes per dur a terme actuacions per accedir a mercats internacionals o millorar-hi la seva presència, amb especial atenció als canals digitals.

Els projectes finançats s'han enfocat principalment a mercats com França, els Estats Units o Alemanya i han permès realitzar accions de màrqueting, programació web o promoció en fires internacionals.

Una segona línia, amb més subvenció

Després de la bona rebuda de la iniciativa, Acció ha obert ja una nova convocatòria d'aquesta línia d'ajuts que augmenta la subvenció fins als 20.000 euros i que es poden sol·licitar fins al 6 de novembre. Aquests ajuts financen fins al 50% dels projectes per implementar noves actuacions per fer créixer la presència de les empreses catalanes a nous països, sigui en l'àmbit digital o amb la participació en actes de promoció presencials. Els 217 projectes beneficiaris d’aquests ajuts s’han enfocat a millorar la presència en línia de l’empresa, el seu accés a mercats electrònics, realitzar accions de màrqueting digital, activar la presència en fires internacionals o crear nous continguts digitals per optimitzar el posicionament web de l’empresa en mercats internacionals.

Es tracta, en més de la meitat dels casos (54%), de companyies que treballen d'empresa a empresa (B2B). També en la majoria dels casos (53% del total), els projectes s'han enfocat a tres països diferents: essent França, els Estats Units i Alemanya els més interessants per al conjunt d'empreses. La línia d'ajuts a la promoció internacional combina el finançament d'actuacions digitals i físiques. En aquest cas, 119 projectes han combinat aquests dos vessants, mentre que 98 s'han centrat exclusivament en accions digitals.