La cadena de fleca i brioixeria Granier se centrarà en la internacionalització en els propers dos anys, amb el focus posat en el creixement al Regne Unit, on preveu passar de les 2 botigues actuals en unes 15, majoritàriament en propietat. La seva expansió en ciutats com Londres forma part de l'eix estratègic per al seu creixement i que té per objectiu disposar de fins a 100 establiments fora d'Espanya el 2026, és a dir doblar la presència exterior en dos anys, ja que actualment Granier té 56 cafeteries a l'estranger -entre pròpies i franquiciades.
Per assolir el seu objectiu, el fundador i màxim directiu de la cadena, Juan Pedro Conde, ha ideat un pla amb tres eixos principals: Veneçuela, que passarà de les 31 cafeteries actuals a 37; República Dominicana, on s'obriran sis de noves, duplicant el nombre actual, i Regne Unit, on la firma està impulsant el gran projecte de desenvolupament citat anteriorment. Però fins a arribar als 100 establiments, necessitarà també obrir nous punts de venda als Estats Units i Costa Rica, que comptaran amb tres establiments més el 2026, assolint 6 i 10 botigues, respectivament. També destaquen la seva presència a Miami, el seu primer destí fora d'Espanya, el 2013, amb únicament tres anys de recorregut com a marca i cadena.
El conseller delegat destaca que hi haurà un gir en l'estratègia per potenciar els establiments en propietat, en una cadena que des de la seva fundació el 2010 ha fonamentat el seu creixement en les franquícies. En l'actualitat, disposa de 270 tendes a Espanya, de les quals únicament 40 en propietat, i està executant un pla de remodelació amb una inversió global de 5 milions d'euros, un procés que preveu acabar el 2026. Amb aquesta iniciativa, es proposa de modernitzar els seus establiments introduint un nou disseny, elements visuals i colors, sense perdre la seva identitat.
Un negoci de més de 50 milions
Juan Pedro Conde explica que "en l'última dècada hem treballat molt per consolidar la companyia com a referent en el nostre mercat, i han estat anys de gran creixement, d'ampliació de la nostra oferta i d'expansió, fins a convertir-nos en una cadena que factura entorn de 50 milions d'euros amb les tendes pròpies i té una plantilla de 2.000 professionals". Les previsions, amb les pròximes obertures d'establiments en propietat, fixen el creixement de les vendes en 10 milions anuals. En global, la cadena mou uns ingressos de 200 milions d'euros.
Ara, per abordar la següent etapa de desenvolupament, consideren prioritari l'expansió internacional i la renovació, "en línia amb l'evolució dels gustos dels nostres clients", amb base a, exclusiu mètode d'elaboració del pa, basat en processos tradicionals i llargues fermentacions. Per a això, el grup compta amb tres obradors: Vilanova i la Geltrú -on es va obrir la primera fleca que va donar origen a la marca Granier, en 2010; Algete (Madrid) i Telde, a Gran Canària. A més de les petites instal·lacions que hi ha a les botigues, "perquè únicament obrim un obrador quan hi ha una massa crítica suficient perquè sigui rendible; com elaborem i congelem, podem transportar el producte a totes les nostres botigues al món". Assegura que, de moment, l'expansió pot abordar-se amb la capacitat productiva actual.
A la central de Vilanova i la Geltrú treballa un equip d'R+D, de 4 persones, que s'encarreguen de renovar la gamma de productes. A la secció de fleca, la marca compta amb la col·laboració del mestre forner Eduardo Úbeda i la gamma de brioixeria es renova constantment, segons el seu fundador.
Successió, socis i professionalització
L'artífex de Granier assegura que, encara que sembli simple, no ser tracta d'un negoci fàcil. Per això està pensant ja a com ordenar el futur i el relleu generacional. De tal manera que considera més adequat "optar per la professionalització de la companyia" i "per què no", es pregunta, "donar entrada a un soci financer". "Mirant a futur i a la successió, creiem que arriba el moment de què algú entre amb projecció de futur; però no hi ha dates, no pressa; ho farem amb temps", assegura en declaracions ON ECONOMIA.
Mentrestant, Juan Pedro Conde segueix amb projectes per a Granier i altres de complementaris, com l'impuls que està donant a la cadena Sana Bogeria Gluten Free Bakery, les fleques especialitzades en productes sense gluten. Granier posseeix el 68% de la cadena que desenvolupo el seu fundador i actual conseller delegat, Fermín Sanz. La intenció és assolir els 25 establiments oberts el 2026, siguin propis o a través de franquícies.
Preguntat sobre algunes ensopegades que ha tingut la marca amb els seus franquiciats i amb la competència durant la seva expansió a Espanya, Juan Pedro Conde defensa el model de franquícia que "ens ha permès créixer i ser líders de mercat en els últims 15 anys". "El negoci ha aguantat perfectament i ara hem arribat al rang més alt de la nostra història, amb franquiciats que tenen fins a més de 20 botigues."