Wayne Griffiths, CEO de Seat i Cupra, ha celebrat els resultats de Seat, que ha obtingut un benefici operatiu de 501 milions d'euros fins al setembre, davant els 10 milions de pèrdues operatives registrades en el mateix període de l'any anterior, però ha recalcat la necessitat de ser "més rendibles per garantir la sostenibilitat i continuar invertint en el futur".
"Hem assolit uns resultats rècord entre gener i setembre, i això és una notícia molt positiva en un context que presenta cada vegada més reptes, com l'increment en els costos de les matèries primeres, la falta de suficient subministrament de components, una competència més gran entre marques i uns tipus d'interès i inflació alts", ha indicat Griffiths, que ha afegit que "al marge d'aquests reptes, continuem sent optimistes. La nostra ambició és molt més gran i necessitem ser una empresa més rendible per garantir la sostenibilitat i continuar invertint en el futur. Hi ha feina per fer, però estem al bon camí amb les nostres dues marques fortes, Seat i Cupra, que estan contribuint amb èxit a aquest objectiu. És el moment de mantenir aquest impuls i de continuar avançant".
Impuls de Cupra
Entre gener i setembre, la marca d'automòbils Seat va lliurar 391.800 vehicles, un 34,2% més que durant el mateix període de l'any anterior. La companyia va vendre uns 100.000 cotxes més que fins al setembre de 2022, quan va lliurar 292.000 vehicles, i "els lliuraments ja han superat el resultat del conjunt de l'anterior", han apuntat des de la multinacional. L'increment dels lliuraments ha estat impulsat per Cupra, que en els tres primers trimestres va lliurar 170.100 vehicles, un 55,1% més que en el mateix període de l'any anterior. Durant aquest període, Cupra va lliurar més vehicles que en el conjunt de l'exercici anterior (152.900), i "continua consolidant la seva posició com una de les marques que més creix a Europa".
El model Cupra Formentor "es manté com el model més popular de la companyia" amb 91.900 unitats entregades entre gener i setembre, un 23,3% més respecte a 2022. Les vendes de Seat, per la seva part, també van créixer un 21,6% fins a assolir un total de 221.700 vehicles entregats, gràcies a la recuperació en el subministrament de semiconductors i d'altres components essencials. El model Seat Arona va ser el model més venut de la marca entre gener i setembre de 2023, amb 72.200 unitats, un 26,8% més.
Preguntat per un preu assequible per als cotxes elèctrics, Griffiths ha detallat que a partir de 2025 llançaran un cotxe d'entre 20.000 i 25.000 euros, la qual cosa permetrà "democratitzar l'electromobilitat" per a 2026. Ha dit que ara per ara Seat no tindrà un cotxe elèctric, però que s'actualitzaran els models Eivissa i Arona: "Si som capaços de demostrar que som productius, que els cotxes són competitius i que la qualitat és bona, jo crec que podem lluitar per tenir una altra plataforma".
"El 2024 la marca haurà d'afrontar nous reptes"
Per la seva part, el vicepresident executiu de Finances de Seat, David Powels, també considera que els resultats d'aquest any mostren una "evolució positiva" fins i tot de l'objectiu d'aconseguir un benefici i una rendibilitat "més sòlids". Així i tot, destaca que de cara al 2024 la marca haurà d'afrontar "nous reptes". "Hem de seguir les prioritats estratègiques definides i de continuar millorant la gestió dels ingressos i l'eficiència de les nostres estructures", ha indicat.