Grifols creix al Canadà amb l'obertura de nous centres de recol·lecció de plasma. La companyia catalana ha arribat a un acord amb Canadian Plasma Resources (CPR) per poder dur a terme aquestes obertures mentre planeja, al seu torn, obrir centres propis en aquest país al llarg d'aquest any. Immersa en un pla d'expansió, Grifols ha comunicat que també té la intenció d'adquirir centres de CPR per a finals de 2025.
Respecte a la seva xarxa de centres propis de donació al Canadà, Grifols compta en aquests moments amb un establiment a Winnipeg, Manitoba, i un altre en desenvolupament a Edmonton, Alberta, que s'espera que sigui operatiu l'any que ve. La intenció de la multinacional és apujar la persiana de fins a cinc centres addicionals, per a la qual cosa s'exploren possibles ubicacions a Ontario que estarien en marxa també l'any que ve.
El plasma que el grup Grifols recull al Canadà servirà de suport a l'acord de col·laboració a llarg termini de la companyia amb Canadian Blood Services per augmentar l'autosuficiència d'aquest país en immunoglobulina (Ig) a través d'una cadena de subministrament totalment canadenc.
Grifols va perdre 108 milions d'euros fins al març
Grifols va perdre 108,3 milions d'euros en el primer trimestre de l'any, davant els guanys de 53,3 milions registrats en el mateix període de l'any anterior. La companyia catalana va haver de fer front a 140 milions d'euros de costos de reestructuració no recurrents associats al pla d'estalvi de costos (ambdós incloent Biotest) anunciat fa uns mesos. En aquest sentit, Grifols va explicar després de la presentació dels resultats que havia "executat més del 80% del seu pla inicial de 400 milions d'euros" i ampliava l'impacte previst a més de 450 milions d'euros.
El benefici net ajustat de la companyia d'hemoderivats es va situar en els 26 milions d'euros. Per la seva part, els ingressos van créixer un 23,2%, fins als 1.561 milions d'euros, gràcies als bons resultats de Biopharma, que va assolir vendes de 1.291 milions d'euros (+26,2%) en el primer trimestre.
El president executiu i nou CEO, Thomas Glanzmann, va destacar que els resultats de la companyia "mostren un trimestre sòlid malgrat el difícil entorn macroeconòmic". En aquest sentit, el nou primer executiu de la companyia va assenyalar que els resultats de Grifols "posen de manifest la fortalesa del nostre negoci. Resulten especialment significatius els progressos que estem aconseguint a mesura que avança el 2023 per impulsar l'eficiència operativa de la companyia i millorar la nostra base de costos de plasma. La simplificació del nostre model de governança i la nova estructura de lideratge continuaran impulsant aquesta transformació i garantint que l'organització s'adapta a les dinàmiques del mercat".
Respecte al resultat brut d'explotació (ebitda) ajustat, que exclou els 140 milions no recurrents de costos de reestructuració, aquest es va situar en 298,8 milions d'euros, mentre que el marge de l'ebitda ajustat va ser del 21% sense incloure Biotest i del 19,3% incloent-lo. Les estimacions d'ebitda ajustat realitzades per Grifols van millorar i es van situar per sobre del 21% per al primer semestre d'aquest any i en el 22-24% per al conjunt de 2023. Així mateix, la companyia va elevar la previsió d'ebitda ajustat a més de 1.400 milions d'euros per a tot l'any.