El grup Cerygres, una companyia familiar catalana fundada a Molins de Rei (Barcelona) el 1984, ha llançat al mercat un innovador i disruptiu mètode de venda en el sector del bany: QueEasy. La proposta s'ha ideat i es comercialitzarà des de Queràmic, una empresa del grup especialitzada en la distribució i venda de productes per al bany, revestiments i terres ceràmics. Amb aquest revolucionari sistema, els usuaris podran fer la compra directa de tots els productes necessaris per fer un bany nou o la reforma d'un existent de forma fàcil, ràpida, econòmica i sostenible i disposar de la seva comanda en només 72 hores, si ho desitgen, a Barcelona i la seva àrea metropolitana. El tret diferencial: es parteix de la base de més de 25 dissenys o ambients diferents predissenyats que reprodueixen un bany complet, per adaptar-se a tots els gustos i pressupostos. Els diferents prototips inclouen la ceràmica, sanitaris, lavabos, moble de bany, mirall, plat de dutxa, mampara i accessoris.

El llançament del nou mètode, que ha estat en fase pilot des del mes de juliol passat, coincideix amb la culminació de la reforma integral de la botiga Queràmic, situada al carrer Indústria, núm. 35, de Barcelona, ​​després d’una inversió de prop d’un milió d’euros entre les obres i el projecte QueEasy. El nou establiment ha esdevingut així l'aparador perfecte per a particulars i professionals.

“El mètode, pioner al sector del bany a Espanya, ofereix una nova fórmula per comprar un bany complet en un tancar i obrir d'ulls, és com comprar-se una camisa, però són banys, només has de saber què t'agrada, quina talla necessites i quant et vols gastar”, explica Jordi Zaragoza, director general de Queràmic | Grup Cerygres, i membre de la segona generació. Zaragoza destaca que “el client pot renovar el lavabo a un preu molt competitiu, a partir de 999 euros i un bany complet a partir de 1.995 euros”.

Coneixedors dels canvis en els hàbits dels consumidors espanyols, Queràmic també ha tingut en compte que “l'experiència de compra és un valor afegit”, comenta Jordi Zaragoza. “Per això, l'ús del mètode està disponible tant a la nostra botiga física com al web queramic.com, sent un model que podria ser fàcilment escalable a altres ciutats i països”, afegeix el directiu.

Jordi Zaragoza, director general de Queràmic, amb el seu pare Josep Zarazoza, fundador i popietari de Cerygres, matriu de Queràmic.

Rumb als 9 milions de facturació

Aquesta innovació contribuirà al creixement del negoci de la companyia, que centra la seva activitat en la distribució i comercialització de productes per al bany i revestiments i terres ceràmics. Distribueix també firmes exclusives i primeres marques nacionals i internacionals. No obstant això, en els darrers 10 anys ha potenciat les seves pròpies marques sota el paraigua de Queràmic en el segment del bany, i el seu objectiu és anar consolidant la seva marca pròpia a mitjà termini. El grup Cerygres, matriu de Queràmic, compta amb tots aquests elements per seguir guanyant quota de mercat. En concret, preveu passar dels 6,7 milions de facturació de 2023, als 9 milions d'euros, previstos pel 2025. El grup té una plantilla total de 28 persones entre les àrees de gerència, comercial, oficines, magatzem i botiga.

La seu central es troba a Molins de Rei (Barcelona), ​​on té unes instal·lacions de 4.300 m² entre oficines, magatzem i exposició de venda, a més de 1.800 m² de magatzem logístic de suport a Onda (Castelló de la Plana). Suma, a més, la botiga Queràmic de Barcelona, inaugurada el 2001 i recentment remodelada. Es tracta d'un​​ espai de 600 metres quadrats distribuïts en dues plantes que ha aconseguit el segell CO2_NULO, que atorga Ecómetro Asociación, a edificis amb zero emissions de CO₂.

QueEasy, una compra en tres passos

Els clients de Queràmic -sigui presencialment a la botiga o pel portal d'Internet- només hauran de triar 'in situ' entre els més de 25 diferents carrets, per fer la compra, seguint tres passos determinants. Caldrà seleccionar la talla, segons la mida del bany. Hi ha 3 grandàries -classificats com lavabo (S), banys mitjans (M) els més habituals o banys grans (L) depenent de les mesures del seu bany. Triar el model, ja que cada bany ve predissenyat amb els revestiments (amb diferents propostes de disseny de ceràmica per al terra i la paret), aixetes, sanitaris, accessoris, mobles de bany, mirall, plat, aixetes de dutxa i mampara en funció de la mida. Finalment, determinar el preu.Tots els carrets mostren el preu final tancat, que inclou absolutament tots els productes que el componen. Es pot canviar per motius tècnics o per millores estètiques o funcionals alguns elements. El client sap a l'instant el preu tancat, incloent-hi impostos i transport a Barcelona i la seva àrea metropolitana.