Grup Gallo ha destinat 15 milions d'euros en la construcció d'una nova planta de brous naturals a Granollers (Barcelona), en el marc de la seva estratègia d'especialització industrial. La nova planta permetrà elaborar brous de pollastre, pollastre amb pernil, verdures i escudella a través d'un procés industrial eficient i sostenible amb una capacitat de producció de 140.000 litres al dia, sense malgastar res de matèria primera, segons ha comunicat la marca. La directora de la nova planta, Montserrat Tort, ha explicat que la factoria és la "punta de llança dins de l'estratègia de creixement de la companyia, liderant el seu primer projecte de digitalització". Amb aquest projecte, la companyia entra en aquesta categoria de producte, en què vol aconseguir una posició rellevant pel seu alt potencial de creixement atesa la tendència creixent a les llars de substituir el brou elaborat a casa pel brou envasat. La categoria està controlada per la marca Gallina Blanca (del grup BGfoods), segons dades Nielsen amb un 60% del mercat, i altres marques com Aneto i la més recent El Pavo (també de GBfoods) que ha entrat al segment de vins est mateix any amb envasos de plàstic sostenibles.

Amb aquesta inversió, Grup Gallo també culmina els canvis en l'estructura fabril del grup, que queda configurada pel centre de producció de pasta seca d'El Carpio (Còrdova), pasta fresca i brous a Granollers (Barcelona), pasta i productes sense glútens i llegums, a Esparreguera (Barcelona) i les especialitats orientals Ta-Tung, que s'elaboren en Sant Vicenç dels Horts (Barcelona) en una planta en la qual es van invertir 3 milions d'euros el 2019, després d'adquirir la marca a la seva fundadora Kav Ly que es va posicionar al mercat amb els rotlles de primavera i fideus Yakisoba.

La reordenació industrial es va iniciar a finals de 2019, després de l'entrada en el capital de l'entitat de capital risc (private equity) ProA Capital, que va adquirir la companyia a la família Espona, en una operació de 230 milions d'euros, amb el repte d'incrementar la mida de l'empresa i posicionar-la en nous segments de mercat de ràpid creixement. Segons dades facilitades per la mateixa companyia, actualment, la marca controla una quota de mercat propera al 35% en pasta seca, un 29% en salses i un 16% en farines; sent l'únic fabricant espanyol.

La digitalització, canvi estratègic

La digitalització que la companyia ha incorporat a les noves instal·lacions per a l'elaboració dels caldos líquids ha estat desenvolupada per l'equip de I+D de l'empresa amb tecnologia industrial pròpia i exclusiva, amb la que pretén "transformar el mercat dels brous a Espanya i situarà el rol de la companyia com a motor de canvi d'aquest", assegura la firma.

En aquest sentit, destaca la proposta de valor que la marca aporta amb els seus caldos. "Estem davant del brou més natural del mercat i un exquisit sabor gràcies als seus ingredients frescos i naturals que tenen amb el 33% de pollastre fresc el seu màxim exponent. Aquest brou pujarà l'estàndard de qualitat de tota la categoria. És, a més, un brou honest i sostenible: des del punt de vista dels ingredients, tots ells frescos i procedents de productors de proximitat, que subministren producte acabat de collir i carn fresca; i des del punt de vista de l'envàs, amb el qual el Grup Gallo aporta un bric totalment reciclable amb un 87% del material d'origen vegetal que té una tap elaborat amb canya de sucre".

Segons dades publicades, la facturació del grup el 2021 va assolir els 183,75 milions d'euros -dada confirmada per la companyia- i el resultat operatiu seria positiu de 15 milions d'euros, amb informació del mercat. Produeix més de 180 milions de tones l'any de blat i ven 143 milions de tones de pasta, i les vendes provenen d'un 80% del mercat espanyol.

La companyia Gallo va celebrar el passat any el 75è aniversari de la seva fundació, fruit de l'empresari José Espona. Ell va ser l'artífex de l'arribada del blat dur a Espanya i va posar tot el seu afany a convèncer els agricultors del cultiu d'aquesta varietat. En aquests anys, el fabricant ha mantingut la producció d'un producte amb un índex glucèmic molt baix i amb una molt bona conservació.