El Grup Julià, de serveis turístics, de transport i mobilitat, i l'empresa Zenobē, amb seu a Londres, han arribat a un acord que suposa l'inici del procés de transició ecològica de la flota d'autocars del grup amb seu a l'Hospitalet de Llobregat. El pacte, amb una inversió inicial estimada de 42 milions d'euros, preveu el finançament per part de Zenobē dels autocars que el grup Julià destinarà a l'operació dels serveis de busos turístics. La materialització del pacte es durà a terme a través de dos contractes: d'una banda, el lloguer de l'autocar (Bus Rental), amb quotes mensuals i opció de compra en finalitzar la concessió, i, de l'altra, el lloguer de la bateria (Battery on Bus), que garanteix que les bateries dels vehicles compleixin sempre els requisits de les rutes i inclou tots els serveis de manteniment associats.

Nova flota elèctrica de Julià

Així mateix, Zenobē assumirà la construcció, manteniment i operació de la infraestructura necessària per a l’operativa de la nova flota elèctrica: subestació, panells i carregadors elèctrics, així com mànegues per a vehicles elèctrics de 150 kW en dues fases. Un programari a mida permetrà optimitzar les càrregues dels vehicles segons les millors tarifes elèctriques aplicables en el moment de la recàrrega i proporcionarà els principals paràmetres de consum i càrrega. Des del Grup Julià recorden que aquest és el primer projecte d’electrificació de grans flotes de Zenobē a Espanya, empresa que ja dona servei a més de 2.000 vehicles elèctrics al Regne Unit, Austràlia i Nova Zelanda.

Per a José Francisco Adell, conseller delegat de Grup Julià, "aquesta operació posiciona Barcelona com la ciutat amb el servei de bus turístic més sostenible a escala mundial i reforça la nostra aposta estratègica per implementar solucions de mobilitat més respectuoses amb el medi ambient". Per la seva banda, Martín Navarro, EV Business Director de Zenobē a Espanya, ha destacat que "la col·laboració amb Grup Julià representa un excel·lent punt de partida perquè Zenobē aporti la seva experiència en més de 120 cotxeres d’autobusos al mercat espanyol".

Facturació de 272 milions el 2023

Amb presència en 20 ciutats de 8 països, Grup Julià compta amb més de 12 milions de clients en l'àmbit internacional i una flota de més de 450 vehicles. L'any 2023 va tancar amb una facturació de 272 milions d'euros, un 49,4% més que l'any anterior. L'Ebitda va ser de 19,9 milions d'euros, mentre que la xifra d'empleats va repuntar fins a les més de 1.400 persones. L'any passat la companyia va celebrar el seu 90è aniversari i, per divisions de negoci, la de Turisme es va mantenir com la de major pes dins del grup, amb unes vendes de 180 milions d'euros. Aquesta divisió engloba les diferents activitats turístiques del grup, a través de les marques Julià Travel, Julià Tours, This is Med, City Sailing i Julià Tours&Tickets.