El grup agroalimentari Pascual ha adquirit l'empresa familiar Saula, productor dels cafès de la mateixa marca. Aquesta operació suposa la incorporació de la marca barcelonina, les instal·lacions industrials que té a Sant Feliu de Llobregat (Barcelona) i els 50 empleats a l'estructura de l'empresa, amb gairebé 75 anys d'història. L'acord especifica que Pascual "mantindrà l'essència i identitat de Café Saula, a més de donar continuïtat en aquesta nova etapa a l'equip gestor de l'empresa barcelonina".
La compra s'emmarca en l'aposta de Pascual per incrementar la seva presència en el sector de l'hostaleria, ampliant la seva oferta de cafè en mercats estratègics.
Actualment, Saula és una marca molt posicionada al mercat català i en el sector Horeca i és reconeguda com una marca prèmium productora de cafè d'alta qualitat, segons han explicat en un comunicat aquest dilluns. El 2023, la companyia va facturar 10,2 milions d'euros i va obtenir un benefici net de 360.000 euros, segons les dades trameses al Registre Mercantil.
Amb la incorporació de Café Saula, el grup Pascual disposarà de tres marques, donat que en la seva gamma de productes ja comercialitza els cafès Mocay i Jurado. La companyia d'Aranda de Duero (Burgos), fundada per Tomás Pascual Sanz i que ara dirigeixen els seus descendents, vol conservar l'autonomia operativa de cadascuna d'aquestes marques dins del grup empresarial creat el 1969. El 2023, la companyia d'alimentació i begudes va elevar la facturació un 8,2% fins als 914 milions d'euros i va tenir un ebitda de 51 milions d'euros, un 24% més que el 2022, però sense arribar encara als nivells de resultats previs a la pandèmia.
El director general de Negoci de Pascual, César Vargas, ha subratllat que "aquesta operació enforteix la nostra vinculació amb Catalunya, una de les primeres vies històriques d'expansió de la nostra marca i un mercat clau per a Pascual en l'actualitat".
Per la seva banda, Lluís Saula, director general de Cafè Saula, ha manifestat la seva satisfacció sobre el futur de la marca sota el paraigua de Pascual, "la unió amb Pascual és una oportunitat increïble per enfortir la nostra presència al mercat i seguir creixent, sense perdre de vista els valors que sempre ens han caracteritzat: la qualitat, l'artesania i la passió pel cafè". També ha ressaltat la confluència de valors amb Pascual, "com el caràcter d'empresa familiar, la proximitat al client, l'esperit innovador, i, sobretot, l'excel·lència, pilars de la nostra companyia durant els seus gairebé 75 anys".
Pascual, a Catalunya
El grup Pascual ocupa 250 treballadors a Catalunya, distribuïts entre el personal comercial de les delegacions a les principals capitals catalanes, una moderna planta làctia a Gurb (Barcelona), i la recollida de matèria primera de més de 50 ramaderies locals.
Aquestes ramaderies subministren anualment 45 milions de litres de llet, i el 70% d'elles fa més de 15 anys que treballa amb la companyia. Pascual arriba a més d'1,4 milions de llars catalanes a través de la seva presència en més de 13.000 punts de venda. A més, l'empresa fa compres responsables en la seva relació amb proveïdors catalans.