Mercadona vol que aquest estiu t'oblidis de la competència i aposta pel preu per atreure els seus clients. Segons ha informat la companyia aquest dilluns, es gastarà 150 milions en abaratir de nou alguns dels seus productes. En total, l'empresa acumula ja 1.000 rebaixes des de començament d'any.

Entre els productes als quals abaixarà preus, hi ha 4 aliments essencials: el peix, el pa, la pasta i l'oli d'oliva.

Aquest últim acapara l'interès dels consumidors després de fortes pujades en els últims mesos i d'un canvi de tendència motivat, sobretot, a la supressió de l'IVA aprovada pel Govern espanyol a començaments de juliol. Aquest mateix dilluns, Mercadona ha procedit a abaixar el preu a l'oli d'oliva verge i al verge extra. Al gener, ja van abaixar el preu a aquestes dues varietats i també a l'oli d'oliva suau i a l'intens. De mitjana, l'oli d'oliva ha baixat un 14% als supermercats de Juan Roig.

El director d'estratègia de preus del departament de compres i prescripció de Mercadona, José Manuel Burguera, ha destacat l'esforç dels departaments de compres per "traslladar les baixades dels preus de cost als preus al consumidor perquè el client es beneficiï com més aviat millor".

I també ha posat en relleu que són baixades que no serien possibles "sense els esforços de productivitat, rendibilitat i gestió que estan duent a terme 104.000 treballadors i 3.000 proveïdors, perquè només d'aquesta forma es fa sostenible per a tota la cadena poder abaixar els preus sense tocar la qualitat".