El consell d'administració de H&M Hennes & Mauritz ha nomenat aquest dimecres a Daniel Ervér, responsable de la marca H&M, nou president i conseller delegat del grup H&M amb efecte immediat, després que Helena Helmersson hagi decidit deixar el càrrec i abandonar el grup H&M, informa l'agència Europa Press.

L'empresa ha donat a conèixer el relleu després de publicar els seus resultats de l'any fiscal, amb un augment del 145% de beneficis fins als 775 milions d'euros, equivalent a 8.752 milions de corones. Fa uns dies, l'empresa anunciava el seu objectiu d'aplicar un Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO) a Espanya que afectarà més de 500 treballadors.

Les vendes de H&M entre desembre de 2022 i novembre de 2023 van assolir els 236.035 milions de corones sueques (20.902 milions d'euros), un 5,6% més que a l'exercici precedent, mentre que el marge brut anual va assolir el 51,2% des del 50,7% de l'exercici anterior.

Daniel Ervér, de 42 anys, ha treballat en el grup H&M durant 18 anys en diversos llocs i fins ara es desentrampava com a director de H&M, la principal marca del grup escandinau. En aquest sentit, Ervér continuarà sent responsable operatiu de H&M, la qual cosa significa que no es nomenarà cap successor com a director de H&M.

"El grup H&M es troba en una posició sòlida, amb una tendència de rendibilitat positiva i bones condicions per realitzar més millores el 2024", ha indicat Karl-Johan Persson, president del grup H&M, afegint que, després de la renúncia d'Herlmersson, Ervér és un líder competent, experimentat i respectat i té les qualitats necessàries per continuar desenvolupant el grup H&M.

Del seu costat, el nou màxim executiu de H&M ha expressat la seva voluntat de continuar creant "un valor immillorable per als clients i un creixement rendible".

Helena Helmersson, que ha treballat durant 26 anys en el grup H&M, dels quals els últims quatre anys al capdavant del mateix com a consellera delegada, ha confirmat la seva decisió de deixar el càrrec de CEO, afegint que col·laborarà que hi hagi una bona transició i pensarà quin serà el seu següent pas.

"Estic molt orgullosa del que hem aconseguit junts durant els últims anys quan hem travessat una pandèmia i diversos desafiaments geopolítics i macroeconòmics. Tanmateix, ha estat molt exigent. De vegades per a mi personalment i ara sento que és hora de deixar el lloc de CEO", ha explicat.

Millora per regions

Per regions, les vendes de la firma escandinava van créixer un 11% a Europa Occidental, fins a 79.049 milions de corones (7.000 milions d'euros); un 9% al Sud d'Europa, fins a 31.186 milions de corones (2.762 milions d'euros); un 6% als països nòrdics, fins a 21.307 milions de corones (1.887 milions d'euros); un 5% a Amèrica, fins a 53.785 milions de corones (4.763 milions d'euros); un 2% a Àsia, Oceania i Àfrica, fins a 31.075 milions de corones (2.751 milions d'euros); encara que en Europa de l'Est les vendes van caure un 11%, fins a 19.633 milions de corones (1.738 milions d'euros).

En l'últim trimestre del seu any fiscal, la firma escandinava va aconseguir un benefici net atribuït de 1.587 milions de corones (140 milions d'euros) en contrast amb les pèrdues de 864 milions de corones (76,5 milions d'euros) de l'exercici precedent, mentre que les vendes netes van sumar 62.650 milions de corones sueques (5.548 milions d'euros), la qual cosa suposa un 0,3% més que en el mateix període de l'exercici precedent.

Així mateix, la cadena sueca ha informat que les seves vendes durant el període comprès entre l'1 de desembre de 2023 i el 29 de gener de 2024 van disminuir un 4% en monedes locals en comparació amb el mateix període de l'any passat, afegint que espera que el cost de les rebaixes en relació amb les vendes en el primer trimestre augmentarà en 1 punt percentual en comparació amb el trimestre corresponent de l'any anterior, ja que l'arribada tardana del temps normal de tardor en el quart trimestre va deixar un lapse de temps relativament breu per vendre l'assortiment de tardor.

A 30 de novembre de 2023, el grup H&M tenia 4.369 botigues a tot el món, és a dir, el nombre total de botigues es va reduir en 96 establiments en comparació amb el tancament de l'exercici anterior. En concret, durant l'any passat fiscal es van obrir 101 noves botigues i se'n van tancar 197. Un total de 282 botigues del grup són gestionades per socis franquiciats.

D'altra banda, H&M va informar que el novembre de 2023 l'empresa va iniciar el procés de reobertura de les seves botigues a Ucraïna i a 30 de novembre de 2023 hi havia 7 botigues obertes en aquest mercat.