Hennes and Mauritz (H&M) ha incrementat un 6% les seves vendes en el segon trimestre del seu any fiscal fins a assolir els 57.616 milions de corones sueques (uns 4.980 milions d'euros). La cadena de moda sueca augmenta els ingressos respecte al mateix període de l'exercici anterior, encara que creix la meitat que en el primer trimestre de l'exercici, quan va registrar un increment del 12%.
Així ha informat aquest dijous la multinacional tèxtil a través d'un comunicat, on explica que el menor creixement es deu principalment a condicions externes. "Les vendes en el segon trimestre es van veure afectades per condicions meteorològiques desfavorables comparades amb el període corresponent de l'any passat en alguns dels principals mercats del grup H&M. El juny ha tingut un bon començament".
En termes absoluts, les vendes en el segon trimestre van ser de 57.616 milions de corones sueques, davant els 54.404 milions de corones (uns 4.687 milions d'euros) registrades en el mateix període de 2022. La dada de vendes és encara provisional, ja que els resultats definitius dels sis primers mesos de l'any fiscal (desembre-maig) es publicaran el pròxim 29 de juny.
En el primer trimestre fiscal de la firma de moda, que inclou des de desembre a febrer, H&M va guanyar 540 milions de corones sueques (uns 47 milions d'euros) nets. D'aquesta manera, el principal competidor de la firma de distribució espanyola Inditex va registrar més del doble del benefici obtingut l'exercici anterior.