H&M ha presentat resultats aquest dijous i el mercat no ha acollit de manera positiva les dades del quart trimestre fiscal (de setembre a novembre). La multinacional sueca de botigues de roba cau més d'un 4% en la sessió, malgrat haver incrementat les seves vendes fins i tot un 10% respecte al mateix període de l'any anterior.
La companyia ha incrementat un 10% les vendes en el període esmentat, arribant a assolir els 62.450 milions de corones sueques (5.753 milions d'euros), a diferència de la qual cosa augurava el consens d'analistes, situant les seves vendes trimestrals en els 62.050 milions de corones. La xifra suposa un augment considerable en comparació amb la facturació obtinguda en el mateix trimestre de 2021, quan H&M va aconseguir unes vendes de 56.800 milions de corones (5.432 milions d'euros).
L'avanç que ha publicat aquest dijous la companyia arriba després d'unes dades del trimestre anterior (de juny a agost) també fluixes en facturació. La companyia va experimentar un augment de les vendes del 3,4%, fins als 55.585 milions de corones sueques (5.200 milions d'euros) i el seu benefici net es va situar en els 531 milions de corones (48,5 milions d'euros), xifra que suposa una caiguda del 88,7% en comparació amb el mateix període de l'any anterior.
Així mateix, la cadena de moda sueca ha informat que havia tancat les seves operacions a Rússia i Bielorússia durant el trimestre, amb la venda de les existències restants i el tancament de les últimes botigues el passat 30 de novembre. Sense tenir en compte Rússia, Bielorússia i Ucraïna, l'augment interanual de les vendes en el quart trimestre va ser de l'11% en corones sueques i del 2% en monedes locals, tal com ha destacat la companyia.
H&M també ha destacat que durant el quart trimestre van tancar temporalment entre 25 i 50 botigues a la Xina a causa de nous brots de coronavirus. Aquests resultats publicats per la multinacional són xifres provisionals, tal com ha explicat aquesta mañanma la firma, per la qual cosa podrien variar lleugerament quan es publiquin els resultats de tot l'any, previstos per al proper 27 de gener.
Per als analistes de Bankinter, les vendes del quart trimestre de H&M, pesi haver registrat un augment considerable, no compleixen les expectatives. "En aquest entorn no preveiem que el grup recuperi els nivells d'ingressos i marges pre Covid fins a 2023", expliquen els experts. En aquest sentit, des de l'entitat creuen que són més els factors en contra que té ara mateix la companyia tèxtil que catalitzadors positius per impulsar el valor.
"Malgrat una sòlida posició de caixa neta i una rendibilitat per dividend atractiva del 5% (al qual s'uneix el programa de recompra d'accions equivalent al 12% de la capitalització borsària), no veiem catalitzadors per impulsar el valor en l'entorn actual", conclouen els experts del banc.
És per això que la seva recomanació és la de vendre les accions de la companyia. Els resultats tampoc no han convençut els analistes de JP Morgan, que han destacat en una nota la seva decepció amb l'actualització de la companyia "en context de les expectatives, que havien augmentat en les últimes setmanes enmig de dades de mercat una mica millors d'Alemanya i Suècia".
La caiguda d'avui se suma als descensos acumulats d'aquest 2022, que ja superen la pèrdua del 30% del seu valor de mercat des de gener. Per revertir la situació financera i borsària, l'empresa va anunciar al novembre un pla per retallar 1.500 llocs de treball i estalviar-se uns 185 milions d'euros a l'any en costos.
“La iniciativa és positiva, però no canvia la nostra opinió sobre el valor. Les perspectives pel que queda de 2022 i 2023 s'enfosqueixen. Creiem que és difícil que el grup aconsegueixi l'objectiu d'un augment anual de les vendes en un entorn d'alentiment del consum global i especialment a Europa i tancar operacions a Rússia i Ucraïna”, comenten des de Bankinter.
De la mateixa manera, els experts consideren que Els marges es veuran penalitzats pel tancament de botigues a Rússia, l'augment dels costos operatius (energia, transport, salaris) i de les primeres matèries, així com la suspensió de les ajudes del Govern suec per combatre la pandèmia.
La situació contrasta també amb les bones dades obtingudes per Inditex, la companyia número u al sector tèxtil, que va publicar resultats rècord dimecres. Les vendes de l'empresa de moda de la família Ortega es van incrementar un 12% a tipus constant i el benefici net de la companyia es va situar per sobre dels 1.300 milions d'euros en el seu tercer trimestre fiscal. Les previsions del mercat apunten a un tancament d'any rècord per a la multinacional gallega, que continua augmentant el seu avantatge sobre H&M en la competició per liderar el sector de la moda.