Hennes & Mauritz (H&M) ha aconseguit un benefici de 48 milions d'euros en el seu primer trimestre fiscal (desembre-febrer), el que suposa haver incrementat els seus guanys en un 149% respecte al mateix període de l'any anterior, quan va obtenir 19 milions d'euros. La cadena tèxtil sueca ha impulsat els seus guanys gràcies als bons resultats collits pel seu negoci es segona mà, segons ha informat aquest dijous.
D'aquesta manera, la multinacional destaca l'impacte positiu de la consolidació de Sellpy, la seva plataforma de venda de roba de segona mà en el que van invertir fa deu anys. La firma ha generat un impacte en els comptes trimestrals de la tèxtil escandinava d'uns 89 milions d'euros.
En com al marge brut per vendes de H&M, aquest es va situar en el 47,2%, davant el 49,3% del mateix període de l'exercici anterior. Per la seva part, el marge operatiu va ser de l'1,3%, davant el 0,9% de l'any anterior. Les vendes netes van ascendir als 4.870 milions d'euros en el trimestre, un 11,6% més que les registrades l'any anterior, incloent un increment de les vendes en botigues físiques.
Un increment que es dona, malgrat la reducció del 7% en el nombre de botigues que la cadena sueca ha dut a terme. Així mateix, en el primer trimestre fiscal, entorn del 70% de les vendes totals de H&M es van realitzar en botigues físiques, mentre que un 30% ja es produeixen de manera online. En aquest sentit, la companyia compta amb 4.414 botigues a tancament de febrer, la qual cosa suposa haver retallat la seva estructura immobiliària a 307 establiments en comparació amb el mateix període de 2021.
Vendes per mercats
Per mercats, les vendes de H&M a Àsia, l'Àfrica i Oceania van assolir els 694 milions d'euros, un 8% més que en el trimestre anterior. Al Sud d'Europa van sumar 625 milions d'euros (+12%), mentre que a Europa Occidental les vendes van créixer un 16%, fins als 1.558 milions d'euros. Finalment, a Amèrica les vendes van créixer un 24%, fins als 1.200 milions d'euros.
Quant a les previsions més properes, de l'1 al 31 de març de 2023, el grup tèxtil espera que les vendes en monedes locals (corones sueques) augmentin un 4% en comparació amb el mateix període de l'any passat. D'aquesta manera, la firma assegura que l'inici de la temporada de primavera s'ha retardat a molts mercats importants a causa del fred, si bé les col·leccions de primavera han estat bé rebudes als territoris on el clima ha estat més càlid.
"El grup H&M continua mantenint-se ferm amb una sòlida posició financera, un flux de caixa estable i un inventari ben equilibrat. El començament de l'any mostra que hem fet més passos cap a l'objectiu d'aconseguir un marge operatiu del 10% el proper any", ha assenyalat Helena Helmersson, consellera delegada de la companyia.
Més enllà del bon comportament registrat per la seva plataforma de venda de roba de segona mà, Sellpy, la cadena sueca de moda destaca les prometedores inversions en altres firmes del sector que diversifiquen el seu model de negoci. "Tenim més d'unes altres 25 empreses prometedores a la nostra cartera, com Renewcell, TreeToTextile i Smartex, per nomenar només algunes", ha afegit Helmersson.