H&M va guanyar 3.828 milions de corones sueques (325 milions d'euros) en el primer semestre del seu any fiscal (desembre maig), el que suposa haver registrat un descens interanual del 2%, segons ha informat l'empresa aquest dijous. La cadena de moda sueca atribueix el descens en el resultat per l'alt cost de les matèries primeres i les tarifes dels nolis, la fortalesa del dòlar, el preu de l'energia i els efectes del tancament de les operacions a Rússia per la guerra d'Ucraïna.
La multinacional tèxtil, que acaba d'arribar a un acord amb els sindicats a Espanya per millorar salaris després d'una vaga, va obtenir un benefici operatiu (ebitda) de 5.466 milions de corones sueques (464 milions d'euros), un 0,4% menys que en el mateix període de l'exercici anterior. El principal competidor de la companyia espanyola Inditex va registrar 112.488 milions de corones (9.558 milions d'euros) en vendes netes, la qual cosa suposa un augment d'1% més en moneda local i un 9% més en corones sueques.
Respecte al segon trimestre (març-maig), els guanys de la companyia van ser de 3.288 milions de corones (279 milions d'euros), un 11% menys que en el mateix període de 2022. En aquests mesos, el benefici operatiu es va reduir un 5%, fins a 4.741 milions de corones (403 milions d'euros). Per la seva part, la facturació del segon trimestre va assolir els 57.616 milions de corones (4.896 milions d'euros), pràcticament sense canvis respecte a les vendes d'un any abans en divises locals i un 6% més en corones sueques.
El grup compta amb 303 botigues menys, la majoria tancades a Rússia
Quant al nombre d'establiments comercials del grup, H&M comptava a 31 de maig passat amb un total de 4.399 botigues obertes, 303 menys que un any abans. La major part d'elles (175) han estat les tancades als mercats de Rússia i Bielorússia arran de la guerra d'Ucraïna.
"Estem fent passos importants cap als nostres objectius. Les col·leccions d'estiu han tingut una bona acollida i el tercer trimestre ha començat amb bon peu. Les condicions per a un creixement més gran i rendibilitat continuen desenvolupant-se en una direcció favorable", ha assenyalat Helena Helmersson, CEO del grup tèxtil.
En aquest sentit, Helmersson destaca que han incrementem les vendes a molts mercats "malgrat la reducció del poder adquisitiu i les condicions climàtiques desfavorables en comparació amb l'any passat". La directiva assegura que les condicions per a un creixement més gran i rendibilitat continuen desenvolupant-se en una direcció favorable i els factors externs que afecten els costos de H&M continuen millorant.
"També continuem amb les nostres iniciatives enfocant-nos en l'oferta al client, mentre que alhora volem brindar-los als nostres clients una experiència encara millor amb més inspiració i flexibilitat a les nostres botigues físiques i canals digitals", destaca. Així mateix, la consellera delegada del grup de moda manté els objectius a llarg termini i preveu arribar a un marge operatiu del 10% el proper any.