Les hamburgueses Deleito es multipliquen: una ronda de 3 milions i 10 més per a nous locals
La cadena vol facturar 6 milions el 2025, obrint 4 restaurants a Espanya i promocionant l'entrega a domicili
- Maria Teresa Coca
- Barcelona. Dijous, 6 de febrer de 2025. 07:00
- Actualitzat: Dijous, 6 de febrer de 2025. 08:41
- Temps de lectura: 2 minuts
La marca gastronòmica d’hamburgueses Deleito inicia l'any 2025 amb un ambiciós pla d'expansió per Espanya, per al qual ha buscat la inversió privada per mitjà d'una ronda de finançament i ampliació de capital i d'un acord amb un soci immobiliari. L'objectiu és multiplicar doblar la seva facturació fins als 6 milions d'euros durant l'any 2025, sobre els 3 milions del tancament de 2024. Obrirà també 4 nous restaurants en diverses ciutats d'Espanya i potenciarà el servei i l'entrega a domicili.
En concret, la cadena d'hamburgueseries liderada per l'exconcursant de MasterChef 8, Alberto Gras, i pels empresaris Rai Recoder i Gerard Moreno, ha tancat una ronda de finançament per valor de 3 milions d'euros, mitjançant la combinació de venture debt procedent del fons Actyus, pertanyent al banc andorrà Andbank, i una ampliació de capital liderada pel fons Ocean Pond Ventures i altres business angels com Joaquim de Toca, fundador de Muji a Espanya i Portugal.
Alhora, ha signat un acord amb la socimi Smart Kitchens Properties, gestionada per la gestora espanyola d'inversions privades i empresarials LIFT Asset Management, i especialitzada en la inversió en actius immobiliaris centrats en el sector de menjar a domicili (food delivery). Fruit de l'acord, Deleito tindrà en aquest soci immobiliari una font de finançament per un import de fins a 10 milions d'euros per acompanyar la marca en el seu ambiciós pla d'expansió per la geografia espanyola. Ja per a aquest 2025, la companyia preveu obrir 4 nous restaurants en diverses ciutats d'Espanya, en un projecte que no ha concretat.
Actualment, Deleito té tres restaurants a Barcelona: un restaurant híbrid (delivery i dine-in) al carrer Roger de Flor; un espai de take away al carrer Berguedà (al bell mig del barri de Les Corts) i l'emblemàtic Astoria, sota el nou i innovador concepte nocturn Astoria Deleito Burger Club. També té Deleito Beach House Llafranc, a Llafranc (Girona); Deleito Sant Cugat, a Sant Cugat (Barcelona); i els serveis d'entrega a domicili i Deleito Foodtruck. En el servei per a esdeveniments, la marca també ha reforçat el seu posicionament durant 2024, amb la participació a grans esdeveniments com Nits de Barcelona, Offweek Festival, La Santa Market -on va iniciar la seva trajectòria l'any 2021 amb una pop-up-, Share Festival, Ítaca Festival, Menorca Music Festival, Summerfest Cerdanya, Portalblau, Canet Rock, entre molts altres.
Val a dir que, dins del pla d'expansió de la marca, Deleito també ha reforçat l'entrega a domicili, amb un acord amb Glovo, i amb el llançament del seu propi canal de repartiment. Aquest nou servei permet als usuaris fer comandes de forma directa a través de la seva web oficial, eliminant la necessitat d'intermediaris i optimitzant l'experiència de compra.
Nou consell amb Saona i Turris
Una altra de les novetats recents del projecte és la constitució d'un consell assessor liderat per la consultora d'alta direcció Sarah Marlex. Aquest òrgan està format per professionals destacats del sector, entre els quals es troben: Eduardo Céspedes, conseller delegat del Grup Saona durant els últims 5 anys; Patxi Fernández, conseller delegat de Turris; Diego Arroyo, conseller delegat de Laagam; Marc Palà, co-conseller d'Emesa; o Mariano Najles, conseller delegat de Muns. L'equip d'experts aportarà experiència i visió estratègica en la presa de decisions durant aquesta nova etapa, reforçant el posicionament de l'empresa dins del sector, segons ha destacat Deleito en un comunicat.