Hannun accelera en internacional. L'empresa catalana nascuda a Matadepera (Barcelona) i dedicada a la comercialització online de decoració i mobles sostenibles, trepitja l'accelerador en la internacionalització, que ja suposa el 47% de les seves vendes. La companyia produeix a Espanya, Polònia i Hongria, països centrats en la creació de mobiliari sostenible, i així també pot focalitzar-se en el mercat centreeuropeu. "En aquests moments poc més del 15% dels nostres mobles es realitzen fora d'Espanya i un dels propòsits per a aquest 2023 és elevar aquest percentatge", assegura Joan Álvarez, cofundador del negoci, en una entrevista a ON ECONOMIA.

Més enllà d'Espanya, la firma creada el 2017 de la mà d'Álvarez i Maurici Badia, ven especialment a França, Alemanya i Itàlia, on la fusta recuperada té una "molt bona acollida", segons comenta l'emprenedor. "Estem a la recerca de partners per donar producció fora d'Espanya, això ens obre un ventall de possibilitat i ser més competitius amb els preus".

Hannun, a la recerca de la rendibilitat

L'empresa, que compta amb 60 treballadors, no és rendible perquè ha apostat per l'expansió i el creixement, però a mitjà termini buscarà el break even. "Des que vam començar vam invertir molt a créixer, a donar-nos a conèixer fora i a expandir-nos més enllà d'Espanya i ha estat un èxit. Ara, un dels objectius és anar camí cap a la rendibilitat, cap a aquest equilibri". "No busquem la rendibilitat aquest any, no crec que passi encara, però estem fent canvis per trobar aquest punt d'equilibri", defensa Álvarez a aquest mitjà. 

El 2017, Hannun produïa en un taller de Terrassa (Barcelona) i va tancar el seu primer any de vida amb una facturació de 300.000 euros, venent pràcticament només a Espanya. Dos anys més tard van trepitjar l'accelerador en campanyes de publicitat i van assolir el milió d'euros en vendes. Va ser l'any 2021 quan els directius van fer un cop de volant i van prémer en l'internacional i aquest canvi d'estratègia va fer que facturéssim fins a tres milions d'euros. "Amb aquest increment vam començar a professionalitzar l'empresa, del taller de Terrassa vam passar a fabricar en tallers subcontractats i aquell any vam superar els 4,5 milions d'euros", defensa l'empresari.

"Després d'aquest període de transició i de grans canvis, vam continuar professionalitzant l'estructura i el 2022, amb el negoci vent en popa, vam arribar als 6,3 milions d'euros en vendes". Com es tradueix això? "Després de sis anys hem vist que la part internacional és potent, però no podem deixar de banda les altres branques d'Hannun, a més de la rendibilitat, que ara és un altre dels nostres objectius".

L'empresa catalana diversifica més enllà dels mobles

El negoci compta amb diversos eixos de creixement, ha decidit diversificar més enllà dels mobles i ha obert altres categories com el mobiliari infantil, la il·luminació o la decoració per als espais tant interiors com exteriors. "Vam adquirir fa uns mesos la companyia Artesta per potenciar la decoració en espais interiors i no descartem altres adquisicions; forma part de l'estratègia de creixement de la firma", matisa Álvarez.

Fins al moment, Hannun havia treballat exclusivament el B2C (business to consumer) i des de fa pocs mesos ha començat a vendre a hotels, restaurants, interioristes i botigues físiques a través de la distribució, entre d'altres. "Un altre dels objectius de la marca és anar per aquí, aquesta seria una de les línies de creixement de la marca", destaca l'emprenedor, que afegeix que "hem fet un hotel a Portugal i un altre a Andalusia i més enllà del món digital creiem que tenim molt recorregut".

Us plantegeu una botiga física llavors? "No ho descartem, però amb l'aposta cap al B2B (business to businees) i el canal de marketplaces, obrir un punt físic no és la nostra màxima prioritat", agrega. "Hem arribat a acords amb Maison du Monde, Miravia i Amazon, per destacar-ne tres, les vendes en aquests canals externs ja suposen un 15% del total (fa un any no assolien ni el 2%), i considerem que és una bona via per investigar".

"Hem trampejat bé la inflació"

El tiquet mitjà del negoci són els 200 euros i entre els productes més venuts hi ha els miralls, les prestatgeries i des de fa uns mesos les taules elevables. "Els productes estrella van variant, però un mirall sempre està entre el top 3 dels més de mil productes que tenim". Us ha afectat molt la inflació? "L'hem trampejat bé, hem millorat marges i això ha estat possible perquè hem posat el focus en ser més eficients".

Per a aquest 2023, l'empresa espera continuar potenciant el canal en línia, optimitzar la palanca de creixement de producte, apostar per la fusta recuperada i treballar la línia del B2B. "Fa uns anys érem una empresa espanyola que venia aquí; ara som una empresa espanyola que més de la meitat dels productes els ven fora", acaba Álvarez.