La filial de la multinacional alemanya Henkel, propietària de marques com Loctite, Wipp Express i Schwarzkopf, ha inaugurat un nou hub a Barcelona per centralitzar la gestió de la cadena de subministrament per a totes les plantes del grup a Europa. La companyia ha informat aquest dilluns que aquest centre d'excel·lència es posa en marxa amb 40 professionals, però que arribarà a una plantilla d'un centenar de persones a finals de 2025. Aquest centre és el resultat d'una estratègia integral de Henkel -diu un comunicat- que cerca reforçar la capacitat de resposta logística i millorar l'eficiència de la cadena de subministrament. 

Henkel ja disposa d'un hub europeu a Barcelona per a la gestió de la cadena de subministrament dissenyat exclusivament per al negoci de Henkel Tecnologies Adhesives. A més, amb la tria de Barcelona, la multinacional opera a escala global des de la ciutat en diverses àrees. Ara per ara, Henkel ja té operatius a la capital catalana -on té la seu per al mercat espanyol i portuguès- un altre equip mundial per a les compres per a materials indirectes i altres serveis, completat a principis d'aquest any.

L'empresa ha destacat que "gràcies a aquest nou hub, el grup comptarà amb més de 200 professionals dedicats a la planificació regional conformant un equip molt divers i internacional compromès amb la innovació i l'excel·lència operativa europea des de Barcelona", comenta Adrian Orbea, president d'Henkel Ibérica.

La posada en marxa del nou centre d'excel·lència és una de les primeres mesures que ha implementat la companyia sota la presidència d'Adrian Orbea, a Espanya. Orbea va ser nomenat nou president de Henkel Ibèrica, el passat mes de gener. El nou president compagina el càrrec amb la seva responsabilitat actual al negoci d'Adhesive Technologies, com a director general de la divisió d'Adhesius de Consum per a Espanya i Portugal. 

A l'espera de la informació financera relativa al conjunt de 2024, val a dir que la multinacional Henkel va fer una revisió a l'alça de les seves previsions anuals. Coincidint amb la presentació dels resultats del primer semestre del seu exercici fiscal, va assegurar que esperava un creixement orgànic de les vendes d'entre el 2,5% i el 4,5%. Per divisions, Adhesive Technologies pot augmentar del 2% al 4%, i Consumer Brands, del 3% al 5%. En línia amb això, les vendes han pujat a 10.813 milions d'euros, amb un creixement orgànic del 2,9%, en el primer semestre fiscal.

Henkel és una multinacional alemanya que dóna feina a 48.000 persones al món, lidera el mercat d’adhesius i ocupa posicions de lideratge especialment en bugaderia i cura de la llar i dels cabells a molts mercats i categories de tot el món, segons destaca el comunicat.