El grup alemany de productes de consum i bellesa Henkel ha augmentat en més d'un punt percentual les seves previsions per a l'any 2023. El fabricant de marques com Wipp Express o Gliss, en l'àrea de gran consum i bellesa, o com Loctite, en el negoci d'adhesius industrials, ha elevat el seu llistó entre el 2,5% i el 4,5%, davant el fixat anteriorment i que situava l'augment de les vendes anuals entre l'1% i el 3%. La companyia ha confirmat les seves expectatives després de la favorable evolució de l'activitat en el primer semestre del seu exercici fiscal, en el qual va aconseguir un benefici net atribuït de 564 milions d'euros, la qual cosa suposa un 26,2% més respecte al mateix període de l'any anterior, quan es van assolir els 447 milions.
A més, el benefici operatiu ajustat (ebit ajustat) va augmentar en la primera meitat de l'any un 7,6%, uns 1.254 milions d'euros, en comparació amb 1.166 milions d'euros en el període de l'any anterior. Aquest augment va rebre suport de l'evolució dels preus de venda, dels estalvis derivats de la creació de la unitat de negoci integrada de marques de consum i de les mesures d'optimització de la cartera de productes.
Les vendes de Henkel amb prou feines van patir variació, ja que van augmentar sol un 0,1% entre gener i juny de l'any, fins als 10.926 milions d'euros, on l'àrea de marques de consum va ser la que més va créixer, concretament, un 0,6% més, fins als 5.365 milions d'euros, mentre que la tecnologia d'adhesius va augmentar la seva facturació un 0,1%, fins als 5.475 milions. La constant evolució de les vendes ha tingut com a causes principals l'efecte negatiu dels tipus de canvi i algunes desinversions realitzades pel grup. Entre altres actuacions, l'abril de 2023, Henkel va anunciar la firma d'un acord sobre la venda de les seves activitats comercials a Rússia a un consorci d'inversors financers locals, amb una transacció valorada en 600 milions d'euros. Henkel havia anunciat la seva decisió d'abandonar les seves activitats empresarials a Rússia l'any passat, després de l'atac del país a Ucraïna.
Henkel va destacar en un comunicat que, en la primera meitat de 2023, la fusió dels antics negocis de Laundry & Home Care and Beauty Care en una única àrea de negoci -de gran consum- ha propiciat importants sinergies i estalvi de costos. En l'estratègia ideada per la multinacional, els estalvis nets d'aquesta operació (abans de reinversions) estan xifrats en almenys 400 milions d'euros per a finals de 2026. Henkel també ha enfocat encara més la seva cartera de marques de consum. A més, ha procedit a la desinversió en algunes marques o activitats per valor de 500 milions d'euros. Alhora, Henkel va reforçar la seva cartera amb l'adquisició de la marca de bugaderia i cura de la llar Earthwisey, a Nova Zelanda. També assegura el grup que està rendibilitzant positivament la integració del negoci Hair Professional de Shiseido en Àsia-Pacífic, que Henkel havia adquirit l'any passat.
Henkel és present a Espanya amb una àmplia gamma de productes i una instal·lació fabril a Montornés del Vallès (Barcelona), en la que produeix fabricar diferents productes (detergents líquids, adhesius i productes per a la indústria aeroespacial), amb una plantilla de més de 500 empleats. A Catalunya produeix més de 200 tones de producte, que s'exporten a més de 60 països.