Henkell Freixenet, la filial de vins escumosos del grup alemany Oetker que controla el 50% de Freixenet, va registrar una facturació neta de 1.181 milions d'euros el 2022, un 8,5% més que l'any anterior, de la qual el 40% prové de la marca Freixenet, segons informa Efe. Per categories, els vins escumosos van suposar un 66% de la facturació (un 11% més que el 2021); els vins tranquils, o sense bombolles, van aportar el 22% (amb un creixement del 2,6%) i els licors van representar l'11% del total i van augmentar un 25,5%. Amèrica, encapçalada pels Estats Units, Canadà i altres països com el Brasil, va ser la regió que més va créixer l'any passat, un 28,7%; Europa de l'Est va augmentar un 9,2%; mentre que l'oest d'Europa ho va fer un 4,3% i els països de parla alemanya, un 3,4%. La zona d'Àsia Pacífic només va créixer un 0,1%, ja que van trigar més a obrir-se per la pandèmia, i la resta del món va augmentar un 3,8%.

La companyia ha informat, des de Wiesbaden (Alemanya), que els deu primers mesos de l'any van ser “molt bons”, però que els problemes ocasionats per la inflació van provocar que el final de 2022 no fos tan positiu com s'esperava. El conseller delegat d'Henkell Freixenet i coconseller delegat de Freixenet, Andreas Brokemper, ha explicat que l'increment de costos dels materials, com el cartó o el vidre, ha repercutit "inevitablement" en la pujada dels preus. En aquest sentit, el vicepresident i coconseller delegat de Freixenet, Pere Ferrer, ha dit que Freixenet va tancar el 2022 amb més de 107 milions d'ampolles venudes (incloent-hi cava, vi, prosecco i altres escumosos), la mateixa xifra rècord que la registrada l'any anterior, però que la repercussió de l'augment de costos en els preus va provocar un creixement del 10% de la facturació.

Preguntat sobre els efectes de la sequera a Espanya, Ferrer ha assegurat que la situació és "preocupant", tot i que si, finalment plou, la collita serà molt bona, en el decurs de la trobada restringida a alguns mitjans. Amb vista als mesos vinents, Brokemper s'ha mostrat "optimista" en constatar que el consum està pujant i la inflació baixant, de manera que veu amb bones perspectives la temporada d'estiu. Per la seva part, Andreas Brokemper també ha assegurat que el xampany s'encarirà els propers anys, entre altres coses perquè la seva producció està més limitada i, en aquest context, el cava té una gran oportunitat. 

Després de 10 anys de l'entrada del grup alemany al capital del celler familiar de la família Ferrer, ja que el 2018 es va segellar l'aliança entre Henkell i Freixenet, les dues companyies segueixen sent "molt complementàries" segons Brokemper, que ha assegurat que l'aliança està funcionant "perfectament" i no preveu canvis en l'accionariat en els propers anys. "No hi ha cap raó per fer canvis", ha insistit. Per la seva banda, Pere Ferrer ha corroborat que l'accionariat és "estable" i a mitjà termini no hi haurà canvis a la companyia, el 50% restant del qual està en mans de José Ferrer (42,75%) i José Luis Bonet (7,25%). Les dues parts estan "satisfetes" amb aquesta situació i destaquen el creixement que ha comportat per a les marques, que s'han beneficiat encara més gràcies a una estructura comercial fusionada. Sobre properes adquisicions, el directiu d'Henkell Freixenet ha reconegut que sempre han estat una part important de l'estratègia del grup, però que no són operacions fàcils, perquè ha de coincidir que “un vulgui vendre i comprar”, i ha assegurat que el grup és “molt potent” i pot viure sense adquisicions.