El grup hoteler Hesperia, embolicat des de fa mesos en un pla de renovació d'actius i rellançament de la seva marca pròpia, acaba de finalitzar la renovació de dos dels seus hotels a Barcelona, l'Hesperia President, ubicat a l'Avinguda Diagonal de la capital catalana. I l'hotel Hesperia Sant Just. El grup ha invertit tres milions d'euros a reformar aquests dos hotels de la Ciutat Comtal i un tercer a la capital andalusa, en concret, l'hotel Hesperia Sevilla.
En total, Hesperia World, la gestora hotelera de Grup Inversor Hesperia (GIHSA), preveu destinar 20 milions d'euros a la renovació completa o parcial de la majoria dels hotels que comercialitza amb la seva marca pròpia. De fet, després de les reformes d'Hesperia Sevilla, Hesperia President i Hesperia Sant Just, el grup hoteler contempla renovar l'hotel Hesperia Barri Gòtic a Barcelona, a més de l'hotel Hesperia Córdoba i l'hotel Hesperia Bilbao. Unes obres que es realitzaran en els propers mesos.
El director general de Grup Hesperia, Gonzalo Alcaraz, explica en un comunicat que, amb aquest nou pas en el pla de rellançament de la marca pròpia, "continuem posant les bases per fer-la créixer, ja que la seva idiosincràsia i adaptabilitat li permet operar tota mena de destinacions i actius." Assenyala també que amb el projecte de renovació de l'hotel Hesperia President, l'establiment es converteix "en el nou plau to be de referència per als plans gastronòmics i de lleure de la ciutat de Barcelona".
L'hotel està ubicat estratègicament en un dels eixos més destacats de la ciutat, en plena Avinguda Diagonal, cantonada amb Muntaner. I amb la reforma de les zones comunes ha sumat prop de 1.000 metres quadrats de nous espais gastronòmics i de lleure desenvolupats de la mà dels seus dos socis, el grup Luzio i BN Grup.
Hesperia ha obert a l'hotel el restaurant italià Iluzione Diagonal. I juntament amb nou espai gastronòmic es troben tres barres de cocteleria, dos escenaris i dues cabines de DJ amb música en viu i xous. El projecte de reforma també ha inclòs la transformació de tota l'àrea del lobby i la redecoració de les seves 151 habitacions.
En el cas d'Hesperia Sant Just, el projecte de renovació ha anat a càrrec de l'estudi The Null, que també va realitzar la reforma integral de l'hotel Hesperia Sevilla. Les instal·lacions de l'hotel inclouen un nou gimnàs Metropolitan, a més de spa, balneari, centre de Bellesa o zona coworking. Des del grup assenyalen que la seva bona ubicació, ben comunicat amb el centre de Barcelona i molt a prop de l'aeroport, el converteixen també en un espai perfecte per als esdeveniments de negocis. Les seves instal·lacions inclouen sales per a conferències amb capacitat per a 180 persones.
Recentment, el grup Hyatt també ha reobert l'antic Hotel Sofia Barcelona, de cinc estrelles, situat a l'exclusiva zona alta ia pocs minuts del monestir de Pedralbes i llocs icònics com el Camp Nou. L'hotel, anomenat Grand Hyatt Barcelona, es va inaugurar a principis d'abril després de més d'un any de reforma en què s'han invertit més de 20 milions d'euros.
El canvi de marca es produeix a conseqüència de l'adquisició d'aquest hotel per part d'AXA IM Alts a Selenta Group (la plataforma hotelera espanyola de Brookfield) en una operació valorada en 180 milions i en què propietat va ser adquirida per una empresa conjunta amb el seu soci espanyol Blasson.
També Melià ha batejat l'antic Hotel Rey Juan Carlos com Torre Melina. La companyia que dirigeix Gabriel Escarrer va arribar un acord amb els propietaris de l'immoble l'any passat per incorporar aquest establiment, situat al costat del Palau de Congressos de Catalunya, a la seva cartera i gestionar-lo a llarg termini. L'obertura, sota la seva marca de luxe Gran Meliá, va tenir lloc el gener d'aquest 2024.