La cadena hotelera Hesperia ha formalitzat el tancament del balanç de 2023 amb un augment anual del 22% en les vendes, amb uns ingressos totals de 165 milions d'euros, segons ha comunicat aquest dimecres. El grup, propietat de la família Castre Sousa, manté aquest "significatiu" avenç des de l'inici de 2024, en consolidar el creixement del 22% i facturar 88 milions en el primer semestre de 2024. Amb això, la companyia manté els bons indicadors d'ocupació i rendibilitats als seus hotels, amb un comportament especialment positiu de la demanda internacional a les places de Barcelona, Madrid, Lanzarote i Mallorca.

A més, prossegueix amb el seu pla d'inversió de 20 milions en dos anys per a la reforma de molts dels seus establiments i l'entrada a noves places turístiques, com Andorra i València, abans que finalitzi el 2024. En concret, al febrer Hesperia va anunciar un acord amb la família Daban per a l'explotació a llarg termini de l'Hotel Fènix Andorra, un establiment de 4 estrelles i 120 habitacions ubicat en l'àrea comercial d'Escaldes-Andorra, que està en procés de reforma i que passarà a operar-se també amb la marca Hesperia a finals d'any.

Serà també en el tercer trimestre quan la companyia inauguri el seu primer hotel a València gràcies a un acord amb el banc suís Pictet, propietari de l'actiu, i amb la francesa Accor. Grup Hesperia, a través de la seva gestora Hesperia World, serà l'encarregat de la gestió de l'establiment, que operarà amb la marca Novotel i que tindrà 370 habitacions i una categoria de 4 estrelles.

El Consell de Ministres, per a Màlaga

En paral·lel, la cadena Hesperia preveu tancar aquest any el projecte de l'hotel de luxe que l'Ajuntament de Màlaga vol aixecar en port de la ciutat, conegut com a Torre del Port, i que està promogut pel fons qatarià Al Alfia, però que necessita l'autorització del Consell de Ministres. El projecte, que porta mesos de retard, és "estratègic per a Màlaga i per al país; portarà a la ciutat a un nou nivell, similar al que van fer l'hotel Vela a Barcelona o el Museu Guggenheim a Bilbao", considera Jordi Ferrer, conseller delegat del grup Hesperia, una cadena amb la seu central en Hospitalet de Llobregat (Barcelona).

A començaments de 2024, es va procedir a la reobertura del renovat Hesperia Sevilla, després d'un projecte de remodelació integral que va suposar l'inici del pla de rellançament de la marca Hesperia. La companyia també ha finalitzat recentment les adequacions a Hesperia President i Hesperia Sant Just (a Barcelona), i té en marxa els projectes de reforma d'Hesperia Gòtic, també a Barcelona, Hesperia Bilbao i Hesperia Córdoba. Actualment, la cadena té 23 hotels a Espanya, tots ells de 3, 4 i 5
estrelles, amb prop de 3.878 habitacions ubicades en centres de vacances i urbans, i en els quals donen servei més de
1.800 professionals.

José Ferrer, conseller delegat del grup Hesperia.
José Ferrer, conseller delegat del grup Hesperia.

Un bon estiu 2024

Les perspectives per a aquesta campanya d'estiu són també molt positives, segons el comunicat de l'empresa que, el 2023, va superar el valor de negoci previ a la pandèmia, ja que el 2019 la facturació del grup va ser de 137 milions d'euros. L'any passat, el benefici després d'impostos per a 2023 va ser de 4 milions d'euros. El balanç és igualment positiu en termes de rendibilitat. En aquest sentit, l'ADR es va situar en 153 euros, molt per sobre dels 130 euros de l'exercici precedent, al que cal sumar un increment del RevPar del 29% respecte a 2022. El patrimoni net del grup ascendeix als 400 milions d'euros, i el valor dels seus actius va tancar l'exercici en 859 milions d'euros, a tancament de 2023.

"Aquestes xifres mostren la bona marxa de la companyia i avalen el nostre model de negoci, que ens està permetent aprofitar el moment de reactivació i creixement del sector", ha manifestat Ferrer. El directiu també ha destacat que el 2023 va ser un any destacat per a La Manga Club, un dels actius més importants del grup, on es va inaugurar el primer Grand Hyatt d'Espanya, el Grand Hyatt La Manga Club Golf &Spa. "Continuem sent pioners en el nostre model, sent socis estratègics per a grans marques internacionals i apostant per la nostra marca Hesperia amb noves inversions i un model de valor basat en l'experiència de client", afegeix Ferrer.