Els responsables del Grup Seat han apostat fort per la motorització híbrid endollable, l'e-Hydrid com es coneix a la casa. En especial en la marca Cupra. Wayne Griffiths, CEO del grup i màxim responsable de les marques Cupra i Seat, va declarar durant la presentació del nou Cupra Terramar aquesta setmana que les seves previsions són que la meitat de les unitats que es venguin del nou SUV seran en la versió híbrida endollable. La progressió de les vendes d'aquesta motorització ha estat meteòrica en el grup.

Cupra Formentor

Actualment, tenen al mercat quatre models que s'ofereix en versió híbrida endollable, dos de Seat -la berlina Lleó i el SUV Tarraco- i unes altres dues a Cupra -la berlina Lleó i el SUV Formentor-. Durant tot l'any passat se'n van vendre 2.286, amb una quota de mercat del 3,87%. Doncs bé, en el primer semestre d'aquest any, ja han venut 2.620 unitats dels quatre models, amb una quota del 9,12%. El mig any, han matriculat a Espanya més híbrids endollables que en tot el passat 2023.

Amb diferència, el cotxe de més volum és el Cupra Formentor. Mikel Palomera, responsable de Seat Espanya, assenyala l'èxit de la versió híbrida endollable al vaixell insígnia de la marca del grup Seat. Del total de les vendes del Formentor del primer semestre (6.608), el 28% han estat amb aquesta motorització, són plug-in, uns 1.850. Pràcticament la totalitat dels quatre models amb aquestes versions. Però si s'analitzen les vendes només dels particulars, deixant fora els canals del rentacar i de les empreses, en especial el rènting, els híbrids endollables suposa un 35% de les matriculacions del canal de particulars.

Nou motor

Cupra Terramar

A més, Seat es guarda dos asos per continuar creixent en els híbrids endollables. El primer, i més important, les noves motoritzacions que n'aporten una d'autonòmica en manera elèctrica de 100 quilòmetres, davant els 59-64 dels motors encara anteriors. L'altre és l'arribada del tercer SUV de Cupra, el Terramar que, com assenyala Griffiths, tindrà en aquesta motorització la seva gran basa. Així, la gamma SUV de la marca més esportiva estarà a un alt nivell d'electrificació. El Formentor, en el segment més baix i, per tant, de més volum, i el nou Terramar, en el segment intermedi, s'ofereixen en híbrid endollable i el de més mida, el Tavascan, només es vendrà en versió.

Cupra León 

elèctrica.

Els nous motors híbrids endollables, que van des de 204 a 272 CV, pujaran en tota la gamma de Cupra que ofereix aquesta versió: per descomptat, en el Terramar, que és un model totalment nou que es començarà a vendre al novembre, però també en els dos restyling del Cupra León i el Cupra Formentor que estan començant a vendre's. El gran avantatge, davant les versions anteriors, és que les versions del grup Volkswagen permeten una autonomia en manera elèctrica de 100 quilòmetres. I això significa que el preu en els tres models -Terramar, Formentor i Lleó- baixaran, el que incentivarà les vendes més enllà de l'interès per aquest tipus de cotxe.

Moves i IRPF

La Direcció General de Trànsit (DGT) considera que si un híbrid endollable supera els 90 quilòmetres en conducció elèctrica té dret a una etiqueta Zero, igual com els elèctrics cigars. Amb aquest passaport, també tenen dret als ajuts del Moves III i les deduccions fiscals en l'IRPF, que poden arribar als 3.000 euros addicionals. A més, ofereix altres avantatges com a aparcament gratis a les zones de la PREGA i circular sense restriccions per tota la ciutat.

SEAT León

Fonts de Seat assenyalen que en el cas del nou Formentor, el número u en vendes de Cupra, esperen que augmenti gràcies que té ajuts addicionals per autonomia major de 90 quilòmetres. El que equipararà el preu de la motorització en la versió de 204 CV de l'híbrid endollable, al model en la versió gasolina Mild Hybrid, el eTSI 150 CV, que té concedida l'etiqueta Eco. Això podrien ser uns 35.000 euros.

Uns descomptes extensibles al Terramar i el Cupra León, i això suposarà una reducció de preus que els farà molt més competitius que altres híbrids endollables al mercat que no homologuen més de 90 quilòmetres d'autonomia en manera elèctrica. Caldrà esperar a la renovació del Seat Lleó i la continuïtat del Tarraco, per veure si també munten la nova generació dels híbrids endollables del grup Volkswagen.

SEAT Tarraco

A tot això cal sumar que els Cupra no només es venen a Espanya, sinó que té els ous en diverses cistelles. En aquest sentit, el CEO del grup considera que la demanda d'híbrids endollables continua sent molt baixa a Espanya, però no així en altres mercats, el que eleva la quota d'aquesta motorització. Així, si en el cas del Formentor l'híbrid endollable s'apropa al 28%, en altres països és més alt. I només l'any passat es van vendre 120.000 unitats a tot el món, xifra que esperen superar amb la renovació duta a terme aquest any.

Així, el primer mercat de Cupra és Alemanya continua sent el mercat més gran, amb 72.300 unitats venudes el 2023; un 23,8% més que el 2022; seguida del Regne Unit (25.700; 78,5%). Espanya (19.600; 43%), Itàlia (17.100; +51%) i França (15.100; +98%) o Polònia (9.200; +197%) i Àustria (7.600; +41%).