Hispasat va aconseguir Media Networks Latinoamérica (del grup Telefónica) el 2021 i el passat 2022 va adquirir Axess Network. Però les compres no han acabat. "Continuem mirant al mercat per si sorgeix una oportunitat amb el focus posat en ser líders", reconeixia aquest dimecres el conseller delegat de la companyia, Miguel Ángel Panduro, durant la seva intervenció en els cursos de l'Apie, que se celebren aquesta setmana a Santander.

"Ara estem ben situats a Llatinoamèrica, però tenim al cap ser el líder de solucions en tot LATAM i en aquest context estem mirant alternatives i oportunitats, de manera que sí, estem en això", afegia. També en aquest encontre, el president d'Hispasat, Jordi Hereu, recordava que el passat exercici, els ingressos procedents del mercat Iberoamericà ja suposaven el 73% dels ingressos totals de la companyia.

Però Hispasat vol continuar creixent en aquest mercat perquè hi continua havent negoci. "El grau de connectivitat a Iberoamèrica és baix", explicava Hereu. "Des d'Espanya ens toca enfortir l'enorme desenvolupament que hi ha a Iberoamèrica i l'espai és un accelerador de desenvolupament, sempre diem que amb un router i una antena, canviem la vida de la gent".

Panduro i Hereu afirmaven que l'espai s'ha convertit en un sector econòmic en auge, "un tsunami" que està fent que tant els actors públics com privats hagin de reconvertir. Abans hi havia empreses que fabricaven satèl·lits, d'altres operaven aquests satèl·lits, o proveïen de serveis a les empreses i individus, "però ara hi ha una disrupció tecnològica brutal i a més apareixen dos senyors, Elon Musk i Jeff Bezos, amb propostes i inversions de 10.000 milions de dòlars cada un d'ells, que a més fan tot, s'ocupen de tota la cadena de valor, la qual cosa han fet despertar a Europa," assegurava el CEO.

"Europa ha reaccionat fins i tot més ràpid que altres vegades", apuntava Panduro, amb referència al concurs que ha tret la Comissió Europea per implementar la constel·lació de satèl·lits de la Unió Europea. "Es tracta d'un esquema de cooperació publicoprivat que té un objectiu, desenvolupar una capacitat en l'espai que ens garanteixi als europeus una autonomia estratègica."

En aquest sentit, el CEO recordava que Elon Musk va desplegar internet a Ucraïna a través de Starlink quan Rússia va tallar el seu accés, per això creu que Europa "no pot deixar en mans d'iniciatives privades la seva futura defensa" i també ha de participar en aquest procés. En aquesta licitació estarà Hispasat, a més d'altres grans fabricadors de satèl·lits com Airbus i operadors com SES o Intelsat. "Previsiblement, el 8 d'agost presentarem una oferta per al desplegament d'aquesta constel·lació. És important que Espanya participi, parlem d'inversions inicials de 6.000 milions d'euros".