La cadena de moda sueca Hennes and Mauritz (H&M) ha registrat un benefici net de 8.503 milions de corones (751 milions d'euros) en els nou primers mesos del seu any fiscal (desembre-agost), un 19% més interanual. El benefici net d'explotació (ebit) va ser de 12.682 milions de corones sueques (1.120 milions d'euros), un 24% més respecte al mateix període de l'any anterior. Les vendes netes, per la seva part, van ascendir a 173.385 milions de corones (15.219 milions d'euros), idèntic nivell que en el mateix període de l'anterior any fiscal, tan comptabilitzat en divises locals com en corones sueques.
La firma de moda ha anunciat que prop del 30% del total de vendes entre desembre i agost es van fer per internet, segons el balanç de la principal competidora de la firma de distribució Inditex. L'inventari va augmentar un 3% fins a 41.738 milions de corones (3.687 milions d'euros) i equival al 17,8% de les vendes en els últims dotze mesos.
H&M guanya un 30% menys interanual
H&M va guanyar 2.307 milions de corones netes (204 milions d'euros) entre juny i agost, la qual cosa representa un 30% menys interanual. L'ebit de la cadena de retail va caure un 26%, fins als 3.507 milions de corones (310 milions d'euros), a causa dels efectes negatius del canvi de divises per la revalorització de la corona sueca i als costos derivats del tancament d'Afound, la cadena de botigues i plataforma de comerç en línia de H&M per revalorar l'estoc en liquidació.
Les vendes netes van ascendir a 59.011 milions de corones (prop de 5.213 milions d'euros), al mateix nivell en divises locals i un 3% pitjor en corones sueques. "El trimestre va començar amb vendes a ritme lent el juny pel temps fred a molts dels nostres mercats europeus clau. Al juliol i a l'agost, les vendes van remuntar, amb una evolució encara major al setembre. Malgrat un començament difícil, acabem el trimestre al nivell de l'any passat en divises locals", consta en el balanç.
La cadena compta amb 4.298 botigues obertes
H&M ha destacat que factors externs com l'alt cost de vida i les "turbulències" en l'àmbit mundial han impactat en les vendes i els costos de compra més de l'esperat, per això estima que el seu marge operatiu serà menor del 10% a finals d'any. La firma sueca ha assenyalat que la seva col·lecció de tardor ha estat "molt ben rebuda" i que s'espera que les vendes al setembre, comptabilitzades en corones sueques, augmentin un 11% interanual.
La cadena nòrdica comptava a 31 d'agost passat amb 4.298 botigues obertes, un 2% menys que un any abans. Així mateix, H&M ha comunicat que gastarà 1.000 milions de corones sueques (88,3 milions d'euros) en la recompra d'accions pròpies a partir del 25 de setembre i no més tard del 26 de novembre.