Holaluz ha obert ofertes de treball per a 15 perfils a Barcelona després de la sortida d'uns 80 treballadors per la fi del teletreball dins d'un paquet de mesures que incloïa la fi d'altres beneficis socials com l'assegurança mèdica, les instal·lacions esportives o el servei de fruita i els cursos d'idiomes. Cinc perfils tecnològics (analistes de dades i programadors), cinc de finances, tres de recursos humans, un de producte i un comercial haurien de reforçar la plantilla en els mesos vinents.
La CEO i fundadora de la companyia, Carlota Pi, va assegurar en declaracions a ON ECONOMIA després de la jornada Founders amb alumnes i exalumnes de l'escola de negocis IESE que "les perspectives són molt bones" i "l'ambient laboral és formidable" després de la sortida dels treballadors, encara que no va concretar si les contractacions hauran de contrarestar el total de sortides o només una part. "Depèn, no tothom treballa igual. Som una companyia viva", va dir Pi, que tampoc no va donar detalls sobre el refinançament del deute de 57 milions, que han de posar fi a la crisi després de l'entrada d'Iqosium amb el 33% de les accions i una ampliació de capital de 22 milions. L'entrada de membres d'Iqosium en el consell d'administració com a màxim accionista també hauria de ser abordada, però ha de ser comunicada al BME Growth, ja que Holaluz és una empresa cotitzada.
Preguntada per l'origen del fons inversor Iqosium, es va limitar a refutar les publicacions que ho defineixen com a "desconegut". "No és possible conèixer tots els inversors. Parlo amb molts inversors que no són coneguts", va sentenciar.
L'empresa, que encara no ha presentat els resultats de 2024 ni ha detallat quan ho farà, afronta amb "optimisme" la nova etapa, ha dit Pi, després de les turbulències pel gran deute contret i la caiguda de vendes i clients després del boom de 2022. L'empresa va perdre 26,16 milions el 2023, cinc vegades més que en 2022, i 13,5 milions d'euros en el primer semestre de 2024, a un ritme gairebé idèntic al de l'any anterior. A fi de l'assegurança mèdica i altres beneficis dels treballadors, es donava continuïtat a un pla d'estalvi de 30 milions d'euros.
Durant la seva participació en la jornada d'IESE, Pi va mantenir el seu optimisme i va defensar aquesta actitud com la principal a tenir en compte a l'hora de formar un equip. "Hi ha dos tipus de persones, les que quan proposes alguna cosa et diuen que no és possible i les que busquen com dur-lo a terme. Només cal contractar als segons", va asseverar.
"Desfer errors"
"Hem comès un munt d'errors i hem utilitzat aquests últims 18 mesos per desfer aquests errors", ha dit Pi, que ha defensat que "gairebé tota empresa de negocis verds està patint" en els últims mesos, però que ara arriben "bones perspectives". "M'han preguntat si la situació que gestiono no és gaire estressant. Estar treballant amb algú amb càncer, això és estressant. La resta es fa. I quan ets capaç de trobar una via, això dona molta fortalesa mental", ha dit Pi. "Quan et preguntes si ha valgut la pena, si el món és millor amb Holaluz i la resposta a ambdues qüestions és que sí, continues endavant," ha afegit. "Estem concentrats en fer del món un lloc més verd", ha completat.
Ser pioner, ha dit Pi, "és un avantatge, però també és un desavantatge", ja que "després venen els competidors", però fins ara "has hagut d'afrontar el 100% de la corba d'aprenentatge". "Quan crees una nova categoria, tens la il·lusió que pots créixer al ritme que tu vols i això no és cert. Has de combinar la previsió en 5 anys amb el cash-flow diari i no és senzill", ha afegit.
L'empresària ha defensat el model d'Holaluz en què la principal via d'inversió era "la facturació" a partir dels clients. "Quan comencem, busquem inversors, però el negoci va créixer més ràpidament que la inversió. I el millor inversor era la facturació, perquè cregui actius i mercats. Els clients paguen pel que ofereixes i això és una prova de vida que el teu producte crea sentiment de pertinença i a més atreu inversors", ha desenvolupat després de recordar facturacions de 70 milions anuals "sense inversors".