Holaluz va tancar el primer semestre de 2024 amb una facturació de 152,3 milions d'euros davant els 323,5 milions en el mateix període de 2023, mentre que el resultat net consolidat va millorar un 35,4% en registrar una pèrdua de 13,5 milions d'euros, davant els 20,9 milions que va restar en el mateix període de l'exercici anterior.

L'energètica atribueix el descens en les vendes a la baixada de preus de l'electricitat, els elevats tipus d'interès i l'escassetat de subvencions que frenen particulars i empreses a optar per l'autoconsum solar. A 30 de juny, Holaluz té més de 300.000 contractes, dels quals 16.118 són de gestió d'instal·lacions solars, un 11% interanual més.

Respecte al capítol de les pèrdues, la companyia cotitzada que dirigeix Carlota Pi, relaciona la millora de la situació financera al pla d'eficiències operatives que la companyia porta implementant des de 2023 i que ha comportat una millora dels marges i una reducció substancial dels costos operatius, segons ha notificat el mercat de valors. La companyia ha assegurat que l'"estructura financera del grup s'ha enfortit considerablement" després d'operacions com la monetització de préstecs Rooftop Revolution per valor de 4,1 milions, l'obtenció de 7 milions en Pagarés Verds i l'acord de moratòria amb els principals creditors financers, entre d'altres.

El resultat operatiu (ebitda) de gener a juny de 2024 va registrar unes pèrdues de 4 milions, un 78% menys que un any enrere quan va assolir els 17,9 milions d'euros negatius. L'empresa ha assegurat que les accions de reestructuració i optimització del negoci han permès una "reducció significativa" del 'breakeven point' de l'empresa.

El marge brut consolidat es va reduir un 11% fins als 23,9 milions (26,9 milions en el primer semestre de 2023), assolint un marge brut del 24,8% (17% de gener a juny de 2023). Les mesures que va implementar la companyia per reestructurar i optimitzar el negoci, van permetre reduir significativament la seva base de costos, amb una disminució del 44% en els aprovisionaments respecte als primers sis mesos de 2023, destaca la companyia en la nota remesa als mercats.

A Energy Management, en tenir a la cartera la Tarifa Justa, la companyia va poder reduir el cost unitari de servei per client, compensant així la caiguda d'ingressos gràcies a un increment del marge brut de 4 punts percentuals, fins al 26% en el primer semestre de 2024. Com a conseqüència, el marge brut en el primer semestre del 2024 es va mantenir estable en 20 milions (21 milions van ser en el mateix període de 2023).

En Solar, el marge brut per instal·lació es va duplicar fins a 4.706 euros (2.107 euros en el primer semestre de 2023), mentre que el marge brut va augmentar fins al 52% (44% en el primer semestre de 2023), principalment degut a la venda d'instal·lacions més grans, més penetració de bateries assolint el 30% sobre les vendes a juny de 2024, així com iniciatives d'optimització de costos, tant a la cadena de subministrament com a l'equip d'instal·lacions. La companyia ha adaptat els seus costos operatius a un ritme mensual de 250 instal·lacions davant les 600 de finals de 2023.

En total, la companyia va realitzar 747 instal·lacions solars durant el període, davant les 1.750 en el mateix interval de 2023, a causa dels baixos preus de la llum observats en 2024 i la continuació dels elevats tipus d'interès i l'escassetat de subvencions.

Quant als costos de personal, a tancament de juny de 2024 la plantilla total del grup ascendia 356 empleats (463 el desembre de 2023). Les despeses de personal es van reduir significativament fins a 12,2 milions (20 milions en el primer semestre de 2023), corresponent 9,7 milions a Energy Management i 2,5 milions a Solar.