Meliá prossegueix amb el seu pla d'expansió i anuncia aquest dimecres la incorporació de dos nous establiments al seu portfolio a l'Argentina, l'Almarena Puerto Retiro i l'Almarena Madero Urbano, que obriran l'1 de novembre sota la marca Affiliated by Meliá. Ambdues incorporacions són fruit d'un acord de col·laboració entre el grup que presideix Gabriel Escarrer i el Grup Almarena, amb el qual espera establir les bases d'una futura expansió de l'hotelera al país.
Els nous hotels, que operaran sota la marca Affiliated by Meliá, estan ubicats als barris de Puerto Madero y Retiro, a Buenos Aires, explica Meliá en un comunicat, on puntualitza que la zona, que al seu dia va ser un port industrial, compta avui dia amb àrees residencials, restaurants i botigues de moda.
La companyia ja compta amb dos hotels emblemàtics a l'Argentina, el Gran Meliá Iguazú i el Meliá Recoleta Plaza, ambdós a la capital, Buenos Aires. Però amb el nou acord firmat amb el Grup Almarena, Meliá vol impulsar una nova etapa d'expansió al país, especialment en el segment prèmium i luxury. Per a això, fixarà un nou pla d'expansió amb especial focus en destinacions com Bariloche, Calafat, Ushuaia, Mendoza i Salta.
La cadena mallorquina va obrir 12 nous hotels el 2023 i va sumar 2.000 habitacions, principalment a Àsia, Europa i Amèrica. Però el seu pla de creixement segueix en marxa i al llarg d'aquest 2024 en té en marxa incorporar uns 20 hotels més a la seva cartera. Així, Meliá Hotels International compta amb més de 400 hotels oberts o en procés d'obertura, a més de 40 països.
El nou Almarena Puerto Retiro de Buenos Aires es troba al Districte Quartier Puerto Retiro, amb vistes obertes al port i al riu de La Plata. L'establiment, inaugurat el 2023, ofereix 73 apartaments. Mentre que l'Almarena Madero Urbano es troba en Port Fusta i disposa de 78 apartaments.