Room Mate tanca el seu segon any de beneficis. La cadena hotelera de Kike Sarasola, que no detalla el seu resultat net, va elevar la seva facturació l'any passat fins als 128,5 milions d'euros davant els 106,5 milions de 2023, i això suposa un increment de més del 20%. La companyia també va millorar el seu Ebitda des dels 15,7 milions d'euros fins als 28,3 milions d'euros a tancament de 2024. Unes xifres que preveu batre al nou exercici.
En concret, Room Mate vaticina un 2025, de nou, rècord. En el que espera assolir unes vendes de 151,8 milions d'euros (un 18% superiors) i prepara l'obertura de nous hotels. En aquest sentit, la companyia revela que obrirà el seu segon hotel a Roma, Room Mate Mía, a mitjans d'abril. I que continuarà amb el seu ambiciós pla d'expansió, enfortint la seva presència al mercat europeu amb la incorporació de l'Hôtel Marmont, a Ginebra.
El nou hotel, que estarà ubicat en una de les zones més exclusives de la ciutat suïssa, al costat de la Rue du Rhône, tindrà 104 habitacions, i serà renovat per complet el 2025 per rellançar-lo sota la marca Room Mate a començaments de 2026, segon explica la companyia, que qualifica l'entrada a Ginebra com "una fita significativa" dins de la seva estratègia d'expansió, que continua apostant per ubicacions tipus "AAA".
Aquesta nova incorporació se suma a la recent compra de Room Mate la cadena Staying Valencia, amb nou actius a la ciutat com Helen Berger, Oliveira o Cosmo, entre d'altres. Tots estan ubicats en el centre urbà, conforme al posicionament que la cadena té en altres destinacions clau com Venècia, amb la recent obertura del Palazzo Dei Fiori (16 apartaments d'1 fins a 5 habitacions), dissenyat per Teresa Sapey; o al Regne Unit, Londres, amb l'hotel boutique Lime Tree, situat a la zona de Belgravia.
Room Mate inverteix 10 milions a renovar hotels el 2024
Durant 2024, la companyia ha destinat gairebé 10 milions d'euros a la renovació i millora de diversos hotels, amb l'objectiu de millorar l'experiència dels seus clients, explica en un comunicat. Entre els projectes reformats destaquen Room Mate Aitana (285 habitacions) a Amsterdam, Room Mate Luca (55 habitacions) i Isabella Room Mate Collection (22 habitacions) ambdós a Florència; i Room Mate Leo (67 habitacions) a Granada.
En concret, Room Mate Leo ha reformat i ampliat les seves instal·lacions i ara compta amb 67 habitacions totalment equipades, afegeix l'hotelera. "Continuem expandint-nos amb intel·ligència i criteri, invertint en destinacions estratègiques i enfortint la nostra marca a Europa. El creixement de Room Mate Hotels és el resultat de la nostra aposta per l'excel·lència i la satisfacció dels nostres clients", destaca Kike Sarasola.
1, 2 milions d'hostes
D'altra banda, Room Mate Hotels assenyala que el 2024, va rebre més d'1,22 milions de visitants als seus establiments, amb una estança mitjana de 2,5 nits i una ocupació total superior al 86%. Les principals nacionalitats que s'allotgen a la cadena són nord-americans amb un 14,79%, espanyols amb un 8,72%, neerlandesos amb un 8,60% i britànics amb un 8,25%.
En aquest sentit, Itàlia i Espanya es posicionen com els mercats més forts per a la cadena. Ambdós països van registrar un increment de la demanda. A Espanya, és Madrid la que lidera el creixement. Mentre que ciutats com Barcelona, València i Màlaga mantenen un comportament positiu, agrega la firma.
D'altra banda, Regne Unit, amb Lime Tree a Londres, es consolida com un altre dels mercats clau per a la companyia, gràcies a una gestió estratègica i a la revitalització del sector. Mentre que al nord d'Europa, els Països Baixos han patit una lleugera desacceleració a causa de l'augment de costos i la inflació, la qual cosa ha moderat el ritme d'expansió, encara que la regió continua amb un rendiment positiu. D'altra banda, mercats emergents com Istanbul (Turquia) continuen afrontant reptes vinculats a la situació monetària.
A futur, Room Mate Hotels preveu continuar expandint-se en ciutats estratègiques d'Europa, com Lisboa o París, a més d'explorar nous mercats, com l'alemany i continuar creixent en destinacions on ja és present, mitjançant la compra, lloguer o gestió d'hotels o cadenes hoteleres, conclou Kike Sarasola.