Els hotels Yurbban arriben al desè aniversari anhelant la meta de 50 milions
El pla d'expansió del grup cofundat i dirigit per Oriol Serra se centra a Amèrica del Nord i Espanya
- Maria Teresa Coca
- Barcelona. Dimecres, 12 de febrer de 2025. 05:30
- Temps de lectura: 2 minuts
![Els hotels Yurbban arriben al desè aniversari anhelant la meta de 50 milions Els hotels Yurbban arriben al desè aniversari anhelant la meta de 50 milions](https://www.elnacional.cat/oneconomia/uploads/s1/51/12/68/09/la-cadeana-catalana-yurbban-abre-su-quinto-establecimiento-en-miami-beach-lennox-miami.jpeg)
La cadena d'hotels Yurbban -abans Smart Rooms- ha celebrat el seu desè aniversari amb una facturació de 43 milions d'euros, el 2024. La xifra dobla els ingressos de 2023 (26,5 milions) i és el punt de partida per assolir 50,9 milions a finals de 2025. Per a això, la companyia cofundada i dirigida per Oriol Serra impulsarà la seva expansió a Amèrica del Nord, més concretament als Estats Units, on té ja cinc establiments a Miami Beach, en l'estat de Florida, on es troba reforçant el seu equip d'expansió.
També fomentarà el creixement de la seva oferta hotelera a Espanya. La cadena opera amb diversos conceptes d'allotjament -hotels, apartaments turístics, colivings i residències d'estudiants- a Espanya, amb establiments a Barcelona, Madrid, Sevilla i Sant Sebastià. L'expansió vindria per altres capitals com València, Màlaga i Palma de Mallorca. A més, busca oportunitats per posicionar-se al mercat portuguès gestionant hotels a Lisboa i Porto.
En l'actualitat, Yurbban Hospitality Group gestiona 1.600 habitacions, però té per objectiu superar les 3.700 en els pròxims tres anys. Les previsions més a llarg situen en 10.000 el nombre d'habitacions gestionades, el 2035. El grup, propietat d'Oriol Serra i el family office català Sogaman, opera 4 edificis de coliving a Llatinoamèrica, específicament a Colòmbia i el Perú.
"La nostra evolució en aquesta dècada reforça el nostre objectiu de gestionar hotels que combinen experiències lifestyle amb excel·lència operativa. Cada any ha estat una oportunitat per aprendre, innovar i connectar amb els qui han format part de la nostra història: els nostres hostes, col·laboradors i la comunitat que ens envolta. Aquest aniversari no només celebra el camí recorregut, sinó també la nostra visió de futur", comenta Oriol Serra, conseller delegat de Yurbban Hospitality Group.
![Oriol Serra, cofundador y consejero delegado de Yurbban Hospitality Group, ante uno de los cuatro hoteles que gestionan en Miami, donde quieren seguir creciendo. Foto Yurbban Oriol Serra, cofundador y consejero delegado de Yurbban Hospitality Group, ante uno de los cuatro hoteles que gestionan en Miami, donde quieren seguir creciendo. Foto Yurbban](/uploads/s1/51/12/71/69/oriol-serra-cofundador-y-consejero-delegado-de-yurbban-hospitality-group-ante-uno-de-los-cuatro-hoteles-que-gestionan-en-miami-donde-quieren-seguir-creciendo-foto-yurbban_63_600x450.jpeg)
El cinquè hotel 'històric' a Miami
Recentment, la cadena ha incorporat un nou establiment a Miami (Florida). Es tracta de Lennox Miami Beach Hotel, ubicat en el que va ser l'històric Peter Miller Hotel, amb 118 habitacions. Aquest hotel se suma a l'oferta que ja posseïa a Miami, on el 2023, va obrir tres establiments. Ara la cadena a Miami està formada pel nou Lennox Miami Beach i Crest Hotel & Suites, Casa Boutique Hotel, Aqua Hotel.
Segons els responsables de Yurbban, Lennox Miami Beach és un exemple de la perfecta combinació entre elegància històrica, preservant la façana original Art Déco, i confort modern. Ubicat a pocs passos de la platja i del Miami Beach Convention Center, l'hotel compta amb quatre edificis interconnectats que envolten un pati central amb piscina d'estil mediterrani. El restaurant Amalia, situat a l'interior del Lennox Hotel, completa l'oferta gastronòmica de l'establiment, un concepte que celebra la cuina mediterrània amb plats innovadors que combinen sabors tradicionals i tocs contemporanis.
"Amb la incorporació d'actius estratègics com el Lennox Miami Beach Hotel, reforcem la nostra aspiració de consolidar-nos com un referent en el segment d'allotjaments lifestyle. Aquest enfocament, impulsat a través de les nostres marques pròpies que diferencien els actius que busquem en el segment hospitality, s'estén proactivament a les regions d'Espanya i Portugal i els EUA on ja estem presents" van assenyalar Héctor García, director de disseny del grup.