La cadena d'hotels Yurbban -abans Smart Rooms- ha celebrat el seu desè aniversari amb una facturació de 43 milions d'euros, el 2024. La xifra dobla els ingressos de 2023 (26,5 milions) i és el punt de partida per assolir 50,9 milions a finals de 2025. Per a això, la companyia cofundada i dirigida per Oriol Serra impulsarà la seva expansió a Amèrica del Nord, més concretament als Estats Units, on té ja cinc establiments a Miami Beach, en l'estat de Florida, on es troba reforçant el seu equip d'expansió.

També fomentarà el creixement de la seva oferta hotelera a Espanya. La cadena opera amb diversos conceptes d'allotjament -hotels, apartaments turístics, colivings i residències d'estudiants- a Espanya, amb establiments a Barcelona, Madrid, Sevilla i Sant Sebastià. L'expansió vindria per altres capitals com València, Màlaga i Palma de Mallorca. A més, busca oportunitats per posicionar-se al mercat portuguès gestionant hotels a Lisboa i Porto.

En l'actualitat, Yurbban Hospitality Group gestiona 1.600 habitacions, però té per objectiu superar les 3.700 en els pròxims tres anys. Les previsions més a llarg situen en 10.000 el nombre d'habitacions gestionades, el 2035. El grup, propietat d'Oriol Serra i el family office català Sogaman, opera 4 edificis de coliving a Llatinoamèrica, específicament a Colòmbia i el Perú.

"La nostra evolució en aquesta dècada reforça el nostre objectiu de gestionar hotels que combinen experiències lifestyle amb excel·lència operativa. Cada any ha estat una oportunitat per aprendre, innovar i connectar amb els qui han format part de la nostra història: els nostres hostes, col·laboradors i la comunitat que ens envolta. Aquest aniversari no només celebra el camí recorregut, sinó també la nostra visió de futur", comenta Oriol Serra, conseller delegat de Yurbban Hospitality Group.

Oriol Serra, cofundador i conseller delegat de Yurbban Hospitality Group. Foto Yurbban

El cinquè hotel 'històric' a Miami

Recentment, la cadena ha incorporat un nou establiment a Miami (Florida). Es tracta de Lennox Miami Beach Hotel, ubicat en el que va ser l'històric Peter Miller Hotel, amb 118 habitacions. Aquest hotel se suma a l'oferta que ja posseïa a Miami, on el 2023, va obrir tres establiments. Ara la cadena a Miami està formada pel nou Lennox Miami Beach i Crest Hotel & Suites, Casa Boutique Hotel, Aqua Hotel.

Segons els responsables de Yurbban, Lennox Miami Beach és un exemple de la perfecta combinació entre elegància històrica, preservant la façana original Art Déco, i confort modern. Ubicat a pocs passos de la platja i del Miami Beach Convention Center, l'hotel compta amb quatre edificis interconnectats que envolten un pati central amb piscina d'estil mediterrani. El restaurant Amalia, situat a l'interior del Lennox Hotel, completa l'oferta gastronòmica de l'establiment, un concepte que celebra la cuina mediterrània amb plats innovadors que combinen sabors tradicionals i tocs contemporanis.

"Amb la incorporació d'actius estratègics com el Lennox Miami Beach Hotel, reforcem la nostra aspiració de consolidar-nos com un referent en el segment d'allotjaments lifestyle. Aquest enfocament, impulsat a través de les nostres marques pròpies que diferencien els actius que busquem en el segment hospitality, s'estén proactivament a les regions d'Espanya i Portugal i els EUA on ja estem presents" van assenyalar Héctor García, director de disseny del grup.