El 'hub' d'electromobilitat a la Zona Franca de Barcelona s'aferra a inversors privats per posar-se a caminar. Si primer van ser QEV i Btech les que van anunciar que buscaven inversió per arrencar la producció de cotxes, ara és Ebre la que busca captar capital privat per poder rellançar la seva marca i començar la fabricació dels seus models 100% elèctrics.

D'aquesta manera, l'empresa automobilística Ebre ha obert una ronda de finançament de 20 milions d'euros i ha anunciat la seva intenció de cotitzar en el BME Growth, el mercat borsari per a petites i mitjanes empreses. La renascuda empresa d'automoció ha encarregat a Andbank España que lideri la seva primera ronda de finançament.

El capital aixecat es destinarà a finançar l'enginyeria dels models que Ebre fabricarà en la planta de la Zona Franca de Barcelona (una pick-up i una minivan, ambdues 100% elèctriques) i també al desenvolupament del D-Hub, en el que EBRE col·labora amb una participació estratègica a través de la seva matriu EV Motors. La captació de finançament per al projecte s'està realitzant a través de la matriu i està assessorada per firmes com Cuatrecasas i Andbank España.

La primera ronda de finançament de la companyia es preveu tancar a finals de juliol de 2023 i es farà entre un nombre reduït d'inversors qualificats i no qualificats. Aquesta ronda s'emmarca en una estratègia de finançament via capital de la firma automobilística, que permetrà iniciar els processos per a una sortida a BME Growth a curt/mitjà termini per continuar captant fons per al desenvolupament del seu pla de negoci, segons ha informat la companyia.

Previsió d'assolir les 50.000 unitats entre 2027 i 2029

A més, l'empresa destaca que els fons aixecats gràcies a aquest finançament contribuiran a la progressiva consolidació del projecte i també a continuar utilitzant els ajuts públics vinculats al PERTE per al desenvolupament del vehicle elèctric i connectat (PERTE VEC).

En aquest context, la companyia estima que s'iniciarà la comercialització dels primers vehicles produïts a la Zona Franca a finals de 2024 i els seus primers lliuraments el 2025, amb una previsió d'assolir les 50.000 unitats fabricades entre 2027 i 2029. El rellançament d'Ebre permetrà la contractació per part del D-Hub d'empleats de l'antiga fàbrica de Nissan a la Zona Franca.

"El projecte d'EBRE representa un avenç molt destacat en la reindustrialització d'Espanya en general, i concretament en la reactivació de l'activitat en l'antiga planta de Nissan a la Zona Franca. Es tracta de recuperar la producció pròpia de vehicles elèctrics i l'ocupació industrial, una tendència que en les últimes dècades s'ha mogut en sentit oposat en importants economies com Europa i els EUA," ha assegurat Pedro Calef, CEO d'EBRE.

QEV i Btech busquen inversors

Així mateix, les empreses QEV i Btech estan treballant a l'entrada de noves inversions en el hub d'electromobilitat. Capital privat que permetrà complir l'acord d'adjudicació del Consorci de la Zona Franca de Barcelona, així com accedir als ajuts públics del PERTE.

D'aquesta manera, des d'ambdues firmes es troben buscant inversió, en el cas de QEV als Estats Units. Segons va informar elEconomista, la companyia té diverses opcions sobre la taula, però la més avançada és la presentada per Verd Mobility, disposada a oferir fins a 45 milions d'euros a canvi de quedar-se amb el 29% del capital de l'empresa.

Així mateix, fonts consultades per Europa Press asseguraven recentment que tant en QEV com a Btech ja s'han fet les ampliacions de capital de dos milions d'euros durant els dos primers mesos i treballen a l'ampliació de capital de les empreses matrius. Segons aquestes fonts, al juliol preveuen tenir més informació sobre l'ampliació de capital, encara que es mantenen les xifres anunciades si la producció comença el gener de 2024.