La cotització de les accions d'Hugo Boss arribava a desplomar-se fins i tot un 10,6% a la Borsa de Frankfurt aquest dimarts, després que la firma tèxtil germànica hagi rebaixat les seves expectatives anuals per reflectir els persistents desafiaments macroeconòmics i geopolítics "que estan frenant la demanda dels consumidors globals", amb particular intensitat en mercats clau com el Regne Unit i la Xina.

D'aquesta manera, tenint en compte l'acompliment del segon trimestre, quan les seves vendes van caure un 1%, així com de les incerteses actuals sobre l'evolució de la confiança dels consumidors, Hugo Boss ha rebaixat la seva previsió de creixement de les vendes a un rang d'entre l'1% i el 4% o entre 4.200 i 4.350 milions d'euros, quan prèviament anticipava un creixement del 3% al 6%, en una forquilla d'entre 4.300 i 4.450 milions.

Així mateix, la firma tèxtil alemanya espera que l'Ebit de 2024 es desenvolupi en un rang del -15% al 5%, el que representa al voltant de 350 a 430 milions d'euros, quan anteriorment l'expectativa era que l'Ebit creixés entre un 5% i un 15%, fins al voltant de 430 i 475 milions d'euros.

Les noves previsions d'Hugo Boss tenen en compte que, en el segon trimestre de l'any, les vendes van disminuir un 1%, fins a 1.015 milions, malgrat el creixement del 5% a Amèrica, mentre que a Europa, el Pròxim Orient i l'Àfrica (EMEA) les vendes van caure un 2% i un 4% a Àsia Pacífic.

"Estem operant en un període d'important incertesa macroeconòmica global, que també va afectar el nostre acompliment en el segon trimestre," va afirmar Daniel Grieder, conseller delegat d'Hugo Boss, per a qui el moment de qualsevol recuperació macroeconòmica "continua sent incert".

Això ocorre tan sols un dia després que Burberry anunciés també que els guanys anuals seran inferiors al previst i suspengués el seu dividend, fent baixar les accions de la companyia més d'un 11%. "La debilitat que destaquem per al 2024-25 s'ha aprofundit i, si la tendència actual persisteix durant el segon trimestre, esperem registrar una pèrdua operativa durant el primer semestre", explica la firma.

En aquest context, Burberry fins i tot ha acomiadat el seu conseller delegat, Jonathan Akeroyd, després de poc més de dos anys en el treball. El grup ha confirmat que Akeroyd marxarà amb efecte immediat "per acord mutu amb la junta". El seu substitut serà el exCEO de Michael Kors, Joshua Schulman, que ocuparà el càrrec a partir d'aquest dimecres, 17 de juliol.