Hyatt ha comunicat aquest dimecres el nomenament de Javier Águila com nou Chief Growth Officer del grup, un càrrec que s'afegeix a l'anunciat el mes de gener passat, el de president dels hotels Inclusive Collection. En aquest nou rol, el català liderarà l'estratègia de desenvolupament de la cadena hotelera a nivell global i la seva execució, a més de supervisar la seva activitat transaccional. La companyia compta actualment amb més de 1.400 hotels i propietats all-inclusivament a 79 països i sis continents.

En un comunicat, Hyatt Hotels Corporation (que cotitza a la Borsa de Nova York) destaca la "dilatada trajectòria" professional de Javier Águila, que va començar al sector treballant a Orizonia, un dels grups turístics més grans d'Espanya en el seu moment. El 2015, va fundar Alua Hotels & Resorts, una cadena especialitzada en hotels de vacances, que va créixer ràpidament fins a la seva adquisició el 2018 per Apple Leisure Group (ALG).

Des d'aleshores, Águila va encapçalar l'expansió de la companyia a Europa. I el 2021, després de la compra d'ALG per Hyatt, va assumir un paper clau com a president de Hyatt a Europa, l'Àfrica i l'Orient Mitjà (EMEA). Un càrrec que acaba aquest 2025 i que ara assumirà Marc Jacheet, segons informa l'hotelera en el comunicat.

En concret, Marc Jacheet s'incorporarà a Hyatt com a president per a Europa, l'Àfrica i l'Orient Mitjà a partir del 17 de març de 2025, i completarà la transició al seu nou rol l'1 de juliol de 2025. Jacheet és un executiu amb més de 25 anys d'experiència a Europa, Àsia i els Estats Units que ha exercit rols d'alta direcció en marques globals de luxe i gran consum com De Beers, Louis Vuitton, Moët & Chandon i Evian.

També ha dirigit les operacions de Tiffany & Co. a les regions d'Àsia-Pacífic i Europa, l'Orient Mitjà i l'Àfrica. Jacheet estarà basat en el hub de Hyatt per a la regió EAME a Zuric i reportarà directament Mark Hoplamazian, president i conseller delegat de la companyia. Per la seva part, Javier Águila, assumirà el nou càrrec de Chief Growth Officer des del pròxim 1 de juliol de 2025.

En aquest sentit, Hayy destaca que Águila continuarà al capdavant d'EAME i donarà suport a Jacheet en la seva transició entre el 17 de març i el 30 de juny de 2025. A partir de llavors, ambdós assumiran de forma plena els seus nous rols i Águila continuarà reportant Hoplamazian.

D'altra banda, Jim Chu, que ha exercit el càrrec de Chief Growth Officer des de 2022, assumirà un nou rol com Head of Owner Relations, a partir de l'1 de juliol de 2025. En aquesta nova posició, Chu s'enfocarà encara més en enfortir la relació amb aquest grup d'interès clau i continuarà reportant Hoplamazian.

Amb aquests canvis en la seva alta direcció, Hyatt vol reforçar el compromís de convertir-se en una organització més enfocada a les seves marques, amb una estructura que li permeti atendre de manera diferenciada les necessitats d'hostes, propietaris i desenvolupadors a través de cinc portfolios de marques diferents: Lifestyle, Luxury, Inclusive, Classics i Essentials.

Hyatt a Catalunya

La companyia compta amb un Hyatt Regency a Barcelona i va reinaugurar l'abril del 2024 l'antic Hotel Sofia sota la seva marca de luxe Gran Hyatt. Tanmateix, els seus plans a Catalunya són més ambiciosos, tal com va revelar el propi Javier Águila en una entrevista amb On Economía, ja que la firma busca oportunitats per continuar expandint-se.

En concret, Hyatt contempla "entre vuit o nou obertures més que podrien generar fins a 2.000 llocs de treball" i posa el focus tant a la Ciutat Comtal com a la Costa Brava. La companyia, amb seu a Chicago, explora la possibilitat d'obrir un hotel de la marca Thomson a Barcelona o altres "de superluxe" com Alilda o Mirabal. "Caben tota mena de marques, també vacacionals com Alua a la Costa Brava".