Hyatt vol créixer a Catalunya. El grup, que ja té un Hyatt Regency a Barcelona, acaba de reinaugurar l'antic Hotel Sofia sota la seva marca de luxe Grand Hyatt, amb la vocació d'impulsar el turisme de lleure i de negoci. Però els seus plans són més ambiciosos; de fet, la firma busca oportunitats per continuar expandint-se. En concret, la companyia preveu entre vuit i nou obertures més, que podrien generar fins a 2.000 llocs de treball, i posa el focus a la Ciutat Comtal i a la Costa Brava.
"No només volem créixer a Barcelona, hi ha l'oportunitat d'obrir hotels a altres ciutats catalanes, encara que lògicament no totes les marques caben a totes les ciutats. No té sentit tenir Grand Hyatt a determinats destins, però sí hotels més senzills, de categoria més limitada", assenyala Javier Águila, president de grup Hyatt a Europa, l'Àfrica i l'Orient Mitjà (EMEA) en una entrevista amb ON Economia.
La companyia, amb seu a Chicago, explora la possibilitat d'obrir un hotel de la marca Thomson a Barcelona, o altres "de superluxe", com Alilda o Mirabal. "Hi caben tota mena de marques, també vacacionals, com Alua a la Costa Brava", agrega.
Javier Águila creu que la Costa Brava té molt de potencial perquè "és a poc més d'una hora d'un gran aeroport internacional, com és el de Barcelona el Prat, que té gran connectivitat aèria i permet que el client pugui arribar-hi des de qualsevol punt".
Al grup hoteler encara no tenen definit un termini concret per a les noves obertures a Catalunya. "Primer cal trobar un bon edifici, un bon propietari i una bona marca. És un tema d'oportunitats i estem buscant-les", assenyala Franck Sibille, vicepresident per a Espanya, Portugal i el Marroc, i director general de Grand Hyatt Barcelona.
Els directius expliquen que la ubicació determinarà la marca. Si l'hotel és més a prop de la Sagrada Família, serà més turístic, si és més a prop de passeig de Gràcia, serà de luxe, i si és a la platja, serà més vacacional. Encara que sí que semblen tenir clar que l'Hotel Miramar, de cinc estrelles, adquirit per la socimi Atom, encaixaria en els seus plans.
Amb aquestes "vuit o nou obertures" podrien generar fins a 2.000 llocs de treball, més de 200 per cada establiment hoteler. Al Grand Hyatt, acabat d'inaugurar i ubicat a pocs minuts del Monestir de Pedralbes, hi treballen més de 300 persones. Han mantingut "el 100% de la plantilla" de l'antic Hotel Sofia.
El negoci fort del nou hotel és el turisme corporatiu, reconeix Javier Águila. "Barcelona històricament sempre ha estat un referent quant a grans congressos, com el Mobile World Congress. I amb els canvis que hi està havent, amb l'arribada de marques internacionals com la nostra, és una empenta".
El directiu revela que el mes d'abril "serà molt bon mes", perquè se celebra a Barcelona el Torneig Comte de Godó. "Estem gairebé plens tots els dies, per a nosaltres l'abril és el mes més fort de l'any", comenta Franck Sibille. "Es nota que la ciutat està creixent en el segment MICE i nosaltres volíem aportar i atreure turistes".
Meliá ha apostat recentment per un dels hotels més icònics de la Ciutat Comtal, l'antic Rei Juan Carlos, que va obrir el gener passat sota la seva marca de luxe, Gran Meliá. Mentre que Hyatt ha rellançat l'antic Hotel Sofia. El president de grup a EMEA creu que és "una gran notícia" que Meliá hagi rellançat un altre hotel emblemàtic, ja que "tot el que sigui atreure oferta de qualitat, ajuda a augmentar el destí.
"Pensem que la competència ajuda que la destinació sigui més forta. Ha passat a Madrid i aquí a Barcelona passarà segurament el mateix, com més oferta de qualitat hi hagi, millor per a tothom".
El moment triat per reobrir aquest hotel ha coincidit amb la sequera més greu dels últims 200 anys a Barcelona; malgrat això, els directius asseguren que no s'han vist limitats. "Respectarem la regulació i ja estem prenent mesures, forma part del nostre ADN".
Pròxima obertura, Sevilla
El grup Hyatt està creixent de manera accelerada a Espanya, les seves dues últimes obertures de Grand Hyatt s'han produït en tot just un any, a La Manga (Múrcia) i a Barcelona.
No se sap si aviat n'hi haurà una tercera, el que tenen previst és que el següent hotel del grup a Espanya sigui un de la marca Thompson, a Sevilla.
També es plantegen enfortir la seva marca de luxe, Alilda, a les illes o la Costa del Sol. Els seus plans impliquen sumar 16.000 habitacions a la regió EMEA entre els pròxims tres i cinc anys, i que un 10% d'elles siguin a Espanya.