IAG va registrar benefici net de 905 milions d'euros en el primer semestre de 2024, la qual cosa suposa un descens de l'1,7% respecte als 921 milions d'euros del mateix període de l'any anterior, segons ha informat aquest dijous la companyia, que ha anunciat a més que reprèn el pagament del dividend.
El grup va obtenir un benefici operatiu de 1.309 milions d'euros en el primer semestre, un 3,8% més en comparació amb els 1.260 milions d'euros d'un any abans.
A més, el consell d'administració del 'hòlding' ha aprovat aquest dijous la distribució d'un dividend brut en efectiu de 0,03 euros per acció a compte dels resultats financers de 2024 que seran repartit el proper setembre. La companyia reprèn així el pagament després de cinc anys, des de 2019.
El pagament es realitzarà a través de l'entitat Banc Santander, en la seva qualitat d'agent de pagaments, i s'abonarà a partir del 9 de setembre, amb un import net de 0,0243, després de la retenció fiscal (19%).
IAG ha comunicat els seus resultats a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV) el mateix dia que ha notificat el final de l'acord pel qual es comprometia a adquirir el 80% restant d'Air Europa a Globalia, en considerar que prosseguir amb l'operació "no redundaria en benefici dels accionistes".
Amb la ruptura de l'acord, IAG haurà de pagar 50 milions d'euros a Globalia com a indemnització, tal com estava pactat en l'acord de compra.
IAG mantindrà la seva participació del 20%, adquirida l'agost de 2022, en Air Europa.
Entre gener i juny, la companyia va ingressar 14.724 milions d'euros, la qual cosa representa un increment del 8,4% davant els 13.583 milions d'euros de 2023.
Els ingressos per passatge per seient-quilòmetre ofert (AKO, per les seves sigles en anglès) van augmentar un 2,9% en la primera meitat de l'any, el que reflecteix la forta demanda de viatges i l'atractiu de les seves marques.
Els costos unitaris exclòs el combustible van augmentar un 1,8%, reflectint els augments salarials de 2023 i les inversions en el negoci, compensats per la reducció dels costos relacionats amb les interrupcions operatives.
D'altra banda, la despesa de combustible va créixer un 7,4%, fins als 3.814 milions d'euros, a causa d'una petita reducció interanual del preu mitjà de les cobertures i a l'augment de la capacitat, així com a l'impacte de l'increment dels costos del règim de comerç de drets d'emissió.
A 31 de juny, el deute net d'IAG era de 6.417 milions d'euros, un 30,5% menys que a tancament de 2023, beneficiada per les entrades estacionals de capital circulant, mentre que el deute financer es va situar en 16.115 milions (+0,21%) i la liquiditat es va elevar un 13,2%, fins als 13.168 milions.
Així mateix, els passatgers transportats en aquest període van ser 58,2 milions (+7,2%), amb un factor d'ocupació del 85%, 0,9 punts percentuals més que en el primer semestre de 2023.