IAG va obtenir un benefici després d'impostos de 2.340 milions d'euros entre gener i setembre, un 8,8% més que en el mateix període de l'any anterior. Segons ha notificat el hòlding aeronàutic a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), el benefici abans d'impostos va assolir els 2.955 milions d'euros, un 13% més, mentre que el benefici d'explotació es va elevar un 10,5%, fins als 3.322 milions d'euros. La facturació del grup va créixer un 8,2% i va arribar als 24.053 milions d'euros. Per la seva part, el total de despeses d'explotació va ser un 7,8% més alt que l'any anterior, amb una partida total de 20.731 milions d'euros.

El conseller delegat del grup, Luis Gallego, ha assenyalat que han aconseguit uns resultats financers "molt sòlids" en el tercer trimestre, la qual cosa es deu a "l'eficàcia" en l'execució de l'estratègia i transformació de tot el grup. En els primers nou mesos de l'any, la capacitat de passatgers operada, mesurada en seients-quilòmetre oferts (AKO), va augmentar un 6,9% respecte al mateix període de l'any anterior.

IAG va transportar 93.000 passatgers fins al setembre

La companyia també ha anunciat un programa de recompra d'accions per valor de 350 milions enfocat a reduir la seva capital social que s'executarà entre l'11 de novembre i el 28 de febrer de 2025. A 30 de setembre de 2024, el deute net de IAG era de 6.189 milions d'euros, després d'una reducció del 33% respecte als nivells amb què va iniciar aquest any. Pel que fa a la liquiditat, IAG disposa de 13.306 milions d'euros entre efectiu i línies de crèdit no disposades, un 14% més, del que 9.837 milions (+43,8%) són d'efectiu, actius líquids equivalents i dipòsits remunerats a curt termini.

Entre gener i setembre, IAG va transportar 92.975 milions de passatgers (+6,2%), amb un increment del 6,9% en l'oferta i del 8% en la demanda. El factor d'ocupació es va elevar 0,8 punts percentuals, fins al 86,8%. De cara a la resta de l'any, la companyia espera que la capacitat creixi un 5% per al quart trimestre i un 6% per al conjunt de l'any, que l'endeutament augmenti lleugerament per al 31 de desembre i que, en general, el sòlid comportament financer del grup es mantingui durant la resta de l'any. Segons Gallego, la demanda continua "sent forta" en totes les aerolínies del grup, per la qual cosa esperen "un bon últim trimestre de 2024 des del punt de vista financer".

Programa de recompra d'accions

IAG ha llançat un programa de recompra d'accions per un import de 350 milions d'euros amb l'objectiu de reduir la seva capital social. Segons ha informat la companyia a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), Goldman Sachs Bank Europe i Morgan Stanley Europe executaran el programa en trams consecutius, actuant en nom de IAG i prenent totes les decisions de negociació de manera independent basant-nos en uns paràmetres ja definits.

Qatar Airways Group, l'accionista més gran de la companyia, ha acordat participar en el Programa de forma proporcional a la seva actual participació total a IAG (25,143%) per mantenir aquesta posició. Per això, ha arribat a un acord amb els bancs segons el qual s'ha compromès a no vendre accions de IAG al mercat durant el programa, sinó oferir a les entitats un nombre d'accions proporcional al nombre d'accions adquirides al mercat en cada sessió i a un preu per acció equivalent al preu mitjà ponderat per volum al qual aquests les hagin negociat aquell dia. El programa començarà l'11 de novembre de 2024 i acabarà abans del 28 de febrer de 2025 i va destinat a adquirir fins a 319.447.282 accions, representatives del 6,426% del capital social de la societat a 8 de novembre de 2024.