International Airlines Group (IAG) va guanyar una mitjana de 22,9 euros per passatger transportat, una ràtio millor que la dels altres dos grans grups europeus, ja que Lufthansa va obtenir 13,6 euros, i Air France-KLM, prop de 10 euros. La mitjana de guany per passatger transportat en els tres grups dona un resultat de 15,8 euros per persona, nivell que només supera IAG, amb seu a Espanya i a què també pertanyen British Airways (BA), Vueling, Aer Lingus i Level.
Durant l'any passat, els tres conglomerats van moure més de 332 milions de passatgers, encapçalaments pel grup Lufthansa (que integra les aerolínies Swiss, Austrian Airlines, Brussels Airlines i Eurowings) que va transportar a 123 milions de passatgers; seguit de IAG, amb 115,5 milions d'usuaris, i l'aliança francoholandesa Air France-KLM, amb 93,6 milions de passatgers.
Segons les xifres publicades pels tres grans grups europeus d'aerolínies, al llarg de l'any passat van guanyar un total de més de 5.262 milions d'euros, un 170% més que un any abans. El rànquing de beneficis nets l'encapçala també IAG que va aconseguir multiplicar per més de sis el seu guany, fins a 2.655 milions d'euros; seguit de Lufthansa, amb 1.673 milions, i Air France-KLM, amb 934 milions.
Recuperació després de la pandèmia
És el segon any en què les aerolínies tanquen en números negres després de superar la crisi de la covid, la més profunda de la història per al sector, que els va portar a pèrdues de 29.142 milions als exercicis 2020 i 2021, just quan va irrompre i es va estendre el coronavirus arreu. El 2019 havien declarat un benefici conjunt de més de 3.218 milions d'euros, amb la qual cosa l'acabat de tancar 2023 se situa en màxims històrics, encara que en termes de capacitat es troba encara alguna cosa per sota de les xifres precovid perquè no s'ha recuperat plenament la connectivitat aèria, especialment amb Àsia.
La facturació conjunta dels tres grans conglomerats es va situar al caire dels 95.000 milions d'euros, un 15,4% sobre 2022, encapçalada en aquest cas pel grup Lufthansa, que va ingressar 35.422 milions d'euros (un 15% més). El segueixen Air France-KLM, amb 30.019 milions d'euros (13,7% d'augment), i IAG, amb 29.453 milions d'euros (un 27,7% més).
Reducció del deute
Amb aquestes dades, van declarar un resultat brut d'explotació (ebitda) de 12.625 milions d'euros, millor en el cas de la capçalera alemanya (4.910 milions), i d'Air France (4.208 milions) que en el de IAG (3.507 milions).
Els tres grups van aconseguir també reduir el seu deute net, dels 23.593 milions de tancaments de 2022 fins als 19.968 milions de finals de 2023, una retallada del 15,3%. La reducció més gran de l'endeutament el va registrar l'aerolínia Air France, que va baixar un 20,4% a l'últim exercici, fins als 5.041 milions d'euros; Lufthansa un 17,3% a 5.682 milions i finalment, IAG, un 11%, fins a situar-la en 9.245 milions d'euros.