IAG ja inclou en el seu pla de creixement Air Europa. El grup d'aerolínies, al qual pertany Iberia, Vueling o British Airways, celebra aquest dimarts el 'Capital Markets Day' a la seva seu de Londres. Es tracta d'una jornada, la primera des de la pandèmia, en què dona a conèixer davant d'analistes i inversors els seus objectius estratègics a mitjà termini. I en aquesta presentació, on l'empresa que dirigeix Luis Gallego insisteix a reforçar el seu lideratge en Nord Amèrica i Amèrica Llatina, asseguren que la integració d'Air Europa serà clau.
En concret, IAG es dona just un any per completar la compra d'Air Europa. Això suposa retardar lleugerament els seus plans inicials, ja que el mes de febrer passat, quan l'empresa va acordar amb Globalia adquirir el 80% del capital d'Air Europa per 400 milions d'euros, IAG va anunciar que l'operació podria portar uns 18 mesos, de manera que es materialitzaria l'agost de 2024. Però ara ja indica que la integració es produirà a finals de 2024.
En aquesta presentació, IAG també recorda que ja havia comprat l'altre 20% l'any passat per 100 milions. D'aquesta manera, el preu final de la compra serà de 500 milions, la meitat de l'anunciat el 2019, quan van acordar un preu de 1.000 milions d'euros; Iberia va intentar comprar Air Europa abans de la pandèmia, però després de l'esclat de la crisi sanitària i la caiguda del turisme i el negoci aeri, l'operació es va paralitzar.
Després de mesos de vaivens, finalment es va reprendre el febrer d'aquest 2023. Tanmateix, l'adquisició d'Air Europa continua pendent d'aprovació per part dels reguladors, tal com deixa clar el conglomerat hispanobritànic en el pla presentat aquest dimarts davant d'analistes i inversors.
IAG també parla en aquest pla sobre els avantatges de comprar Air Europa, principalment de la fortalesa de la seva xarxa als Estats Units i Llatinoamèrica. La companyia vola a mercats claus com la República Dominicana, Salvador de Bahia (Brasil), Panamà, Cancun (Mèxic) o l'Havana (Cuba) on el grup no arriba ni amb Iberia, ni amb British Airways, per això insisteix en les "oportunitats potencials" que tenen per créixer allà.
Així mateix, IAG recorda que els seus clients (principalment els de Iberia) utilitzen Madrid com el hub d'Europa cap a Amèrica Llatina. "Madrid és la porta d'entrada més gran d'Europa a Llatinoamèrica, duplica la mida de la següent", i quan s'incorpori al grup Air Europa, l'esmentat hub s'enfortirà encara més i podrà competir amb els principals hubs del nord d'Europa.
En ocasions anteriors, Luis Gallego, també ha destacat que si Competència aprova la compra els permetria enfortir també la connectivitat amb Àsia i l'Orient Mitjà, ja que crearan noves rutes a destins no ateses pel grup IAG. I que obtindran "sinergies significatives", en línia amb les obtingudes en compres anteriors, entre els anys 2026 i 2028, assumint que el tancament de l'operació es produeixi el pròxim 2024.
IAG: preparada per als 1.500 M amb Iberia i Vueling
En un escarit comunicat remès a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), la companyia indica també que les perspectives d'IAG per a tot l'any 2023 "es mantenen sense canvis" i no realitza comentaris sobre la situació actual i futura del negoci. Tanmateix, reafirma el seu objectiu d'obtenir més de 1.500 milions d'euros de benefici operatiu dels negocis espanyols a partir de 2024.
I és que, les aerolínies espanyoles són les que millor comportament i resultats estan tenint dins del grup respecte a l'any passat. Fins al setembre, Iberia va ser la que va registrar un creixement més gran en el seu benefici, amb un augment del 76% respecte a 2022, fins als 449 milions d'euros; British Airways va guanyar més, 718 milions d'euros, però el creixement va ser una mica inferior, de gairebé el 50%. Mentre que Vueling va assolir un benefici rècord de 282 milions d'euros, que supera en un 8,8% el d'un any abans.
És a dir, les dues aerolínies espanyoles ja van sumar gairebé 1.200 milions de beneficis en nou mesos, per la qual cosa IAG veu fàcil assolir aquests 1.500 milions, ja que la seva previsió és incrementar la capacitat dels seus avions fins i tot en un 8% el pròxim 2024.