IAG va guanyar l'any passat 2.655 milions d'euros, sis vegades més que el 2022, quan el benefici assolit per la companyia que dirigeix Luis Gallego va ser de 431 milions. El seu resultat també és un 50% superior al de l'any anterior a la pandèmia, quan va guanyar uns 1.700 milions. El grup d'aerolínies, en el qual es troba Iberia i Vueling, va tancar l'exercici, a més, amb un 95,7% de la capacitat de 2019.
L'augment d'ingressos del hòlding hispanobritànic també han donat suport a aquest benefici. En concret, IAG va facturar un 27,7% més el 2023 respecte a l'any anterior, assolint els 29.453 milions d'euros. Els ingressos de passatge van ser un 32,6% superiors als registrats el 2022, van superar els 25.800 milions, després de la forta recuperació del trànsit d'oci i malgrat una recuperació més lenta del trànsit de negocis.
Encara que el context d'elevada inflació també va elevar les seves despeses un 19,1%, fins als 25.946 milions d'euros, segons ha notificat aquest dijous a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).
Per la seva part, el marge d'explotació abans de partides excepcionals va pujar del 5,4% de tancament de l'any passat, fins a l'11,9% en acabar 2023. Mentre que el deute del grup va baixar des dels 10.385 milions d'euros, fins als 9.245 milions. I la liquiditat es va situar en 11.624 milions, un 17% menys que l'any precedent.
Així, Gallego destaca en un comunicat que, el 2023, "IAG va augmentar en més del doble el seu marge d'explotació i els seus beneficis en comparació amb 2022, va generar un excel·lent flux de caixa lliure i va enfortir el seu balanç". Però també, "va recuperar la capacitat fins a apropar-se als nivells previs al Covid-19 en la majoria dels seus principals mercats".
Malgrat el resultat, IAG ha informat que tampoc aquest any no repartirà dividend entre els seus accionistes. La companyia explica que la capacitat futura del grup per remunerar els inversors dependrà de les necessitats de liquiditat i les reserves distribuïbles de les companyies del grup, on també es troben British Airways, Level o Aer Lingus.