El hòlding d'aerolínies IAG ha registrat fins al setembre un benefici després d'impostos de 2.151 milions d'euros, la qual cosa suposa multiplicar per més de deu els guanys que va registrar en el mateix període de l'any anterior. Els ingressos d'International Airlines Group (IAG), format per British Airways (BA), Iberia, Vueling, Aer Lingus i Level, han pujat un 33,3%, fins als 22.229 milions d'euros, i els costos han assolit els 19.224 milions d'euros, un 20,8% més, després d'un tercer trimestre "rècord" per al grup.
El benefici operatiu registrat per IAG ha estat de 3.005 milions d'euros, davant els 770 milions d'euros d'un any abans, segons ha notificat aquest divendres la companyia a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV). En aquest període, totes les aerolínies del grup han registrat increments respecte a 2022 i Iberia i Vueling superant les xifres prepandèmia.
El deute brut del hòlding s'ha reduït en 2.400 milions d'euros, fins als 17.200 milions d'euros a 30 de setembre de 2023, davant el 30 de juny de 2023, amb un préstec recolzat per l'UKEF de 2.000 milions de lliures reemborsat anticipadament i un bo IAG de 500 milions d'euros reemborsat al venciment.
"Demanda sòlida i sostinguda"
"Aquest trimestre representa un acompliment rècord per a IAG. Això ens està permetent invertir en el negoci i reduir una quantitat significativa del nostre deute", ha declarat Luis Gallego, conseller delegat del hòlding.
En aquest sentit, el directiu ha afegit que "durant el tercer trimestre hem observat una demanda sostinguda i sòlida en totes les nostres rutes, especialment a l'Atlàntic Nord i Sud i en totes les destinacions turístiques d'Europa. Continuem desenvolupant els nostres centres a Barcelona, Dublín, Londres i Madrid, rebent el suport dels nostres lliuraments de flota i futures comandes. El nostre sòlid acompliment financer ens permet invertir en el nostre personal i continuar millorant l'experiència del client. Alhora, continuarem treballant en els nostres objectius de sostenibilitat".
Aerolínies de IAG
Per aerolínies, Iberia és la que ha registrat un major creixement en el seu benefici operatiu, amb un augment del 76%, fins als 449 milions d'euros. La solidesa de les operacions en tota la seva xarxa ha impulsat l'augment dels ingressos en un 19%, amb un creixement de la capacitat del 18% i dels ingressos unitaris per passatger del 5%, amb l'oci mantenint la seva fortalesa i els viatges corporatius recuperant principalment els nivells anteriors a la crisi. L'aerolínia continua la inversió en xarxa en els mercats d'Amèrica Llatina i el Carib i ha anunciat la nova ruta de Doha com a porta d'entrada a Àsia.
Per part seva, Vueling ha registrat un benefici operatiu rècord de 282 milions d'euros (+8,8%). Vueling està mantenint la capacitat en els nivells de 2019, mentre continuen les negociacions amb els pilots per a acordar un conveni col·lectiu i va signar un acord de tripulació de cabina assegurat a principis del tercer trimestre.
El benefici operatiu de British Airways és de 718 milions d'euros, un 48,96% més. El creixement de la capacitat (+25%) es va centrar en l'augment de les freqüències i en avions de major capacitat, així com en la reconstrucció de la xarxa asiàtica. British Airways va anunciar recentment la represa dels vols a Abu Dhabi en 2024.
Per part seva, Aer Lingus ha registrat un benefici operatiu de 196 milions d'euros, un 41% més, i els seus ingressos totals van augmentar un 16%, impulsant un fort creixement dels beneficis i uns marges operatius del 25,5%.
87,5 milions de passatgers transportats
Les aerolínies de IAG han transportat a 87,5 milions de passatgers, un 26% més, amb un factor d'ocupació del 85,9%, 4,6 punts percentuals més. La multinacional espera que la capacitat total el 2023 se situï entorn del 96% dels nivells anteriors a la covid-19 i encara que manté un bon nivell de reserves anticipades per a l'últim trimestre, continua sent conscient de les incerteses macroeconòmiques i geopolítiques que podrien afectar el que queda d'any.