IAG, matriu de Iberia, Vueling, British Airways, Level i Aer Lingus, no ha estat capaç de frenar la vaga de pilots anunciada per aquesta última companyia. La vaga es produeix en l'inici de les vacances d'estiu i ha obligat a l'aerolínia a cancel·lar més de 200 vols, alguns d'ells a Espanya, tal com reconeixia aquest dimecres el conseller delegat del grup, Luis Gallego, en la junta d'accionistes celebrada a Madrid.
"Avui s'inicia una vaga de pilots a Aer Lingus. Per protegir el major nombre de serveis possibles de l'impacte de la vaga, la companyia ha hagut de cancel·lar vols durant els primers cinc dies de vaga. Aer Lingus està fent tot el possible per minimitzar l'impacte i està oferint una sèrie d'opcions als clients que puguin veure's afectats. A més, Aer Lingus ha manifestat la voluntat de continuar les converses amb el sindicat de pilots, amb el cap de setmana de buscar una resolució a aquesta situació, i està col·laborant també amb el tribunal laboral d'Irlanda", explicava.
La vaga, que s'inicia aquest 26 de juny, s'estén, de moment, fins dimarts vinent 2 de juliol. En total s'han cancel·lat uns 244 vols, alguns d'ells entre Espanya i les ciutats irlandeses de Dublín (la capital) o Cork, segons informa la companyia. Les ciutats afectades al nostre país són Madrid, Barcelona, Tenerife, Lanzarote, Màlaga i Bilbao.
Gallec, aprofita la junta per destacar l'evolució d'Aer Lingus el 2023, un exercici en el qual l'aerolínia va tenir un benefici operatiu de 225 milions d'euros, el que suposa una millora de 168 milions respecte al resultat de 2022. Durant l'any passat, la irlandesa va atendre 10,7 milions de passatgers. I segons destacava el CEO del grup, "va operar la seva xarxa nord-americana més gran fins ara i va afegir més rutes i capacitat a destins europees des d'Irlanda".
Encara que el 2023, les joies de la corona van ser Iberia i Vueling. La primera va guanyar 940 milions d'euros i la segona, 396 milions. "Som conscients que aquests resultats són molt positius", comentava el conseller delegat, que atesa la forta demanda de viatges que hi ha al mercat, sap que IAG pot continuar millorant-los aquest 2024. Per això, recordava, van anunciar en el pla estratègic la intenció d'"enfortir la seva posició de lideratge" al món.
Quant a la compra d'Air Europa, que està a prop de resoldre's a Brussel·les, Luis Gallego indicava que IAG continua "avançant amb la Comissió Europea" i en aquest context, van presentar la seva nova proposta de "remeïs" el passat 10 de juny. "Seguim a disposició de la CE amb l'objectiu d'assolir un acord equilibrat que protegeixi prou la competència i alhora ens permeti millorar la connectivitat d'Espanya, augmentar la competitivitat d'Europa i garantir la capacitat d'elecció dels consumidors".
En definitiva, assenyalava l'executiu, la idea d'IAG continua sent convertir Madrid-Barajas "en el gran hub del sud d'Europa que ha de ser". Una cosa que esperen aconseguir amb la fusió de Iberia i Air Europa.