Iberia revela aquest dijous que posarà a la venda, durant la temporada alta, més de 19 milions de seients, al reforçar l'oferta a Amèrica Llatina, els Estats Units i Europa. En total, l'aerolínia oferirà 3,2 milions de places entre Europa i Amèrica Llatina i uns altres 16 milions en curt i mig radi durant la temporada d'estiu, que al sector comença el pròxim 29 de març.

Principalment, Iberia reforçarà l'oferta cap a Amèrica Llatina, on ja vola a 16 dels 18 països. Aquest estiu, l'aerolínia registrarà la connectivitat més alta de tota la seva història, superant fins i tot les xifres de l'any passat, amb 3,2 milions de seients entre ambdues regions, un 4% més que el 2024. Això suposa més de 300 vols setmanals.

Buenos Aires i São Paulo experimentaran l'increment més gran quant a freqüències setmanals, afegint en ambdós casos 3 vols a la setmana; La capital del Perú, Lima, sumarà també una freqüència addicional. Així mateix, l'aerolínia indica que mantindrà la proposta realitzada l'any passat en la resta de destinacions d'Amèrica Llatina, de manera que Mèxic i Bogotà mantindran aquest estiu el triple diari, i Montevideo i Quito, el diari.

En un comunicat, Iberia explica també que operarà 10 freqüències a la setmana a Santiago de Xile en la primera part de la temporada d'estiu i a partir de juny pujarà, com l'any passat, als 11 vols setmanals. Rio de Janeiro mantindrà les cinc freqüències setmanals, Caracas disposarà d'entre tres i cinc vols setmanals depenent del mes, i Guayaquil comptarà amb tres freqüències a la setmana.

A l'Amèrica Central i Carib, Iberia manté l'oferta de l'any passat. Puerto Rico, Santo Domingo, Costa Rica, Guatemala i El Salvador mantindran el vol diari. Panamà tindrà fins a quatre freqüències a la setmana i l'Havana seguirà amb tres freqüències setmanals.

Estats Units, Japó i Qatar

D'altra banda, Iberia indica que la incorporació dels nous A321XLR a la seva flota en els propers mesos li permetran reforçar l'aposta pels Estats Units, el país amb més nombre de destinacions de la xarxa intercontinental de l'aerolínia. En la temporada d'estiu de 2025, l'aerolínia operarà 140 vols setmanals entre ambdós països, un 14 % més que l'any passat, i posarà al mercat un total d'1,1 milions de seients.

Iberia vola directe, sense escales, Nova York (2 diaris), Chicago (1 diari), Miami (2 diaris), Dallas (1 diari), Los Angeles (1 diari), San Francisco (3 freqüències a la setmana), Boston (2 diaris) i Washington (1 diari). Precisament, aquests dos últims seran els que experimentin un creixement més gran aquest estiu, duplicant en el cas de Boston l'oferta de 2024 d'1 a 2 vols diaris a partir del mes de juny; i pujant de 4 a 7 les freqüències setmanals a Washington.

Quant al Japó, Iberia recorda que va reprendre operacions la temporada passada, el 27 d'octubre, amb tres freqüències a la setmana, els dilluns, dijous i dissabtes. Aquesta temporada d'estiu es mantindran la quantitat de freqüències, de manera que oferirà prop de 63.000 seients d'abril a octubre.

I a Qatar, també mantindrà l'oferta sense canvis la pròxima temporada d'estiu, amb un vol diari directe entre Madrid i Doha operat per Iberia, al qual s'afegeixen els dos addicionals en codi compartit amb Qatar Airways.

Europa

A Europa, Iberia centrarà el creixement als seus mercats principals, destacant sobretot França i Itàlia. París comptarà aquest estiu amb quatre freqüències setmanals addicionals, de manera que l'aerolínia oferirà fins a onze vols directes al dia. I Roma augmentarà la seva oferta amb cinc freqüències addicionals a la setmana, oferint entre sis i set vols diaris, depenent del dia de la setmana, amb motiu de l'Any Jubilar que se celebra a Roma el 2025.

Així mateix, reforça els vols a Brussel·les i Viena, reinicia els vols a Ponta Delgada, a les Açores, i complementa l'oferta a Portugal amb vols a Lisboa, Porto, Funchal i Far. Al juny també recupera els vols a Tirana, a Albània. A més de Ljubljana, a Eslovènia. I a les illes gregues (Santorini, Mikonos i Corfú) a més de la capital, Atenes.

Croàcia és un altre dels països estrella en la temporada estival. Dubrovnik, Zagreb i Split tornaran a formar part de la xarxa de Iberia. A Itàlia, Catània, Olbia, Càller i Palerm també tornaran a operar aquesta temporada. En total, Iberia oferirà 16 milions de seients en el curt i mig radi, mateixa xifra que el 2024.