L'aeroport d'El Prat ha estrenat aquesta setmana una nova connexió aèria entre Barcelona i Palmerola (Hondures) de la mà d'Iberojet. Però també ha anunciat noves rutes a San Francisco (Estats Units) i Reykjavík (Islàndia) operades per United Airlines, la primera. I per Icelandair, la segona. Al setembre, a més, l'aerolínia T'way també va debutar a l'aeròdrom català amb la ruta Barcelona-Seül.
El Pla estratègic 2024-2025 del Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries de l'Aeroport Josep Tarradellas Barcelona- El Prat (CDRA) s'ha proposat créixer a Llatinoamèrica. El seu objectiu és augmentar la connectivitat des de Barcelona i fomentar les sinergies i vinculació amb la indústria i les empreses de Catalunya i viceversa.
En aquest context, Iberojet (del grup Ávoris) inaugurava aquesta setmana la ruta entre Barcelona i Palmerola, a Hondures. Es tracta de l'única ruta a Amèrica Central que proporciona una connexió directa entre ambdues destinacions. Els vols des de Barcelona aterraran a Palmerola els dimecres a les 20:40 hores. Així mateix, l'aerolínia connectarà Madrid amb Barcelona els dimarts a les 16:55 hores per poder volar després a Hondures.
La ruta serà operada per un Airbus A350-900, amb capacitat per a 432 passatgers, que facilitarà als 80.000 hondurenys que s'estima resideixen a Catalunya, que puguin viatjar al seu país amb connexió directa. Segons dades de l'aerolínia, el 2023 van volar entre ambdues ciutats gairebé 16.000 passatgers, realitzant escales intermèdies en no disposar de vols directes. Durant el període gener-agost 2024, pràcticament 15.000 passatgers ja han viatjat entre Barcelona i Palmerola, resultant en un creixement anual del 47% respecte al mateix període de 2023.
United Airlines operarà més vols
Per la seva part, United Airlines ha comunicat aquest divendres una ampliació de les seves rutes directes entre l'aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat i el seu centre a San Francisco. Els vols, a més, es reprendran tres setmanes abans del previst, el 2 de maig de 2025. L'ampliació del servei, només un any després del llançament original de la ruta el maig de 2024, oferirà un augment de més del 10% dels seients disponibles per a l'estiu de 2025.
United és l'única aerolínia nord-americana que connecta directament Barcelona amb la costa oest dels Estats Units. A més del seu servei de temporada des de Barcelona a San Francisco, la companyia aèria opera vols diaris durant tot l'any des de Barcelona i Madrid a Nova York. I també ofereix serveis de temporada des de Barcelona i Madrid a Washington D.C.
Així mateix, ofereix connexió de Barcelona a Chicago O'Hare i San Francisco. I des de Màlaga, Tenerife i Palma de Mallorca a Nova York. Però els serveis de temporada creixeran a l'estiu de 2025 des de Palma de Mallorca, la companyia realitzarà quatre vols per setmana, un més. United també llançarà un nou servei de temporada directe tres vegades per setmana entre Bilbao i Nova York a partir de l'1 de juny de 2025.
En total, durant l'estiu de 2025, United operarà fins a 9 serveis diaris directes des d'Espanya als EUA. Només de Barcelona a San Francisco oferirà durant el pròxim estiu 11 nous vols.
Icelandair creix a Barcelona
D'altra banda, Icelandair també ha comunicat en aquests dies que incrementarà la seva operativa de vols directes entre Barcelona i Reykjavík (Islàndia) a partir del pròxim estiu. Des del 20 de juny i fins al 29 d'agost de 2025, l'aerolínia afegirà una freqüència addicional els divendres, passant de tres a quatre vols setmanals.
L'augment de freqüències respon "a la creixent demanda de connexions entre ambdues ciutats durant la temporada estival", i la resta de l'any continuarà operant els dilluns, dimecres i dissabtes.