Ikea va registrar en el seu últim exercici fiscal, finalitzat el 31 d'agost, un benefici net de 134 milions d'euros a Espanya, la qual cosa suposa un 9,6% menys, mentre que avança que mantindrà la seva aposta per continuar abaixant els preus al mercat nacional durant el pròxim exercici en un context marcat per la inflació. En concret, la facturació a Espanya va ser de 1.931,7 milions d'euros, la qual cosa suposa un 1% menys, impactat per la inversió realitzada en la baixada de preus dels seus productes i serveis al mercat nacional.
En aquest context, la multinacional sueca manté el seu compromís a Espanya d'oferir preus "encara més assequibles" i millorar l'accessibilitat a la seva oferta de mobiliari i articles, encara que no ha concretat el detall de la inversió que destinarà en aquesta ocasió, sí que reafirma ja la seva aposta per abaixar preus també al pròxim exercici, que iniciarà l'1 de setembre.
A aquesta baixada de preus la firma sueca s'ha dedicat una inversió del voltant de 103 milions d'euros en els dos últims anys, en un any en què l'empresa valora de forma "positiva", ja que el nombre de productes venuts va augmentar un 2%, però va facturar menys perquè es van vendre a preus més baixos, així com els seus visitants físics, que van ascendir fins als 48,2 milions de persones, un 16% més que l'any anterior.
A l'exercici també van créixer els clients en la seva àrea d'alimentació i restauració (+4%), superant ja els 10,6 milions de persones, que van contribuir a una facturació a Ikea Food de 77,2 milions d'euros, amb un creixement del 8,7%. La firma sueca ha anunciat recentment que precisament l'àrea més relacionada amb el menjar i vida a la llar entorn d'ella (parament, cuina, menjador, etc.) serà la prioritat per a 2026.
Inversió en botigues d'Ikea
A més, ha estat un any en què ha mantingut actiu el seu pla d'expansió omnicanal, amb diferents formats en mida i forma adaptats a les necessitats de cada nou mercat que explora, mentre ha realitzat importants inversions en la millora d'instal·lacions ja existents, la innovació i projectes de sostenibilitat.
En total, 38 milions d'euros invertits en botigues, dels quals 26,8 milions d'euros s'han enfocat a la millora de la presentació de l'oferta al visitant i 11,2 milions a finançar projectes de sostenibilitat i millora d'edificis.
La multinacional ha destacat el llançament de la plataforma de professionals Ikea Home, que continua el seu pilot a Madrid, i la plataforma de segona mà, que a finals de 2024 s'estenia a tot el territori nacional i que compta ja amb més de 160.000 visitants acumulats. El negoci de recompra ha crescut un 180% en l'últim any i els visitants a la secció dedicada a aquest segment un 123%. En total i amb aquestes iniciatives d'economia circular, des de 2016 ha aconseguit donar una segona vida a més de 13,7 milions de mobles.
En l'àmbit d'ocupació, la multinacional va tancar l'exercici amb més de 9.600 persones a la seva plantilla a Espanya i, al mercat nacional, va invertir 2,7 milions d'euros en la política salarial als seus treballadors que, de mitjana, van tenir una millora salarial del 6,7%.