Ikea obrirà dues botigues urbanes a Barcelona, les primeres d'aquest format a la capital catalana. Una a la Diagonal i una altra al centre comercial Westfield Glòries. Per posar-les en marxa, previsiblement a l'estiu, l'empresa anuncia que invertirà gairebé 10 milions d'euros i crearà 100 llocs de treball directe al llarg d'aquest any.
Segons explica l'empresa en un comunicat, "Ikea té la intenció que la plantilla d'aquests dos espais sigui el reflex de la societat barcelonina, apostant per la diversitat, la inclusió i la igualtat d'oportunitats a tots els nivells." La primera d'aquestes botigues, Ikea Diagonal, estarà ubicada en el número 532 de l'avinguda Diagonal, en un local que és propietat de la immobiliària Colonial i en un carrer on es concentren multitud d'establiments del món de la decoració de la ciutat comtal.
Aquest nou punt de venda obrirà a l'estiu i comptarà amb una extensió de 1.525 m² comercials, dividits en dues plantes. Ikea destaca que oferirà una exposició de 2.500 productes, dels quals 1.000 articles seran de venda directa. Però a més, els clients de la botiga tindran accés a tot l'assortiment de la marca mitjançant la compra online assistida. Així mateix, la nova botiga disposarà d'una zona de restauració, denominada "Swedish Bite", de 51 m², amb una terrassa a la mateixa avinguda Diagonal.
La segona obertura, Ikea Glòries, està prevista per a final d'estiu i s'ubicarà al centre comercial Westfield Glòries, que pertany al grup Unibail-Rodamco-Westfield. Es tracta d'un local de 1.622 m² ubicats en una única planta que comptarà amb una exposició de 2.500 productes, 1.000 d'ells de venda directa, així com un espai dedicat a la 'Botiga sueca d'alimentació'.
L'empresa indica que a més oferirà a les dues noves botigues els serveis Click & Collect, que consisteix que el client compra per internet i recull els productes a la botiga. I d'Order & Collect, on el client encarrega la comanda a la pròpia botiga i la recull també en aquest local en 24 hores.
Ikea assessorarà empreses des de Barcelona
D'altra banda, Ikea anuncia que Barcelona servirà, també, com a camp de proves en la innovació de formats. Doncs, la companyia ha decidit transformar l'espai de planificació que tenia des de 2021 en el número 445-447 de l'avinguda Diagonal en un nou format temporal dirigit a assistir les necessitats de les empreses. En aquest espai, que servirà de pilot a Espanya, les empreses podran dissenyar projectes d'interiorisme per als seus negocis de mà d'experts de l'àrea Ikea Business.
"Aquestes noves obertures s'emmarquen en l'estratègia d'expansió d'Ikea, en la qual precisament el mercat català és, al costat de Madrid i Andalusia, un dels focus prioritaris de creixement de la companyia a Espanya", assenyala la firma sueca en un comunicat. De fet, Ikea té previst incrementar en més d'un 18% la seva plantilla a Catalunya en els dos propers anys, gràcies a l'obertura de fins a 12 nous punts de contacte amb el client.
Amb les dues noves obertures anunciades al centre de Barcelona, Ikea comptarà amb 18 punts de contacte o venda física a Catalunya: les seves tres grans botigues tradicionals a Badalona, L'Hospitalet de Llobregat i Sabadell; cinc espais de planificació, de diferents característiques, i vuit punts de lliurament de mercaderia repartits per les quatre províncies, així com el centre de distribució a Valls.
El format de botiga urbana, que aterrarà per primera vegada a Barcelona, així com el pilot nacional que acollirà el seu actual punt de trobada a Diagonal, formen part de l'aposta de la companyia "per l'accessibilitat i per ser més a prop dels seus clients", destaquen. En l'actualitat, Ikea maneja cinc formats de punts físics a Espanya, en funció de la seva localització, mida i oferta. Entre els que es troben les botigues més tradicionals, les botigues urbanes de diferents mides —on s'engloben aquests dos nous punts que obriran a Barcelona—, els espais de planificació —com el ja present a Diagonal—, els punts de recollida o les botigues temporals.