Imagin impulsa la seva estratègia per captar nous clients regalant fins a 400 euros. El banc digital de CaixaBank planta cara a la competència i ofereix 150 euros a què domiciliïn per primera vegada la nòmina (si és d'almenys 1.000 euros) però a més, uns altres 250 euros si conviden a amics i aquests també es fan clients. Es tracta d'una política similar a què ja utilitzen el Banc Santander, BBVA o ING a través del famós 'Pla Amic'.
En concret, Imagin pagarà 25 euros als clients per cada persona que es doni d'alta al banc a través d'ells, fins a un màxim de 10 amics. Per obtenir el premi, l'entitat demana, això sí, que el nou client s'obri un compte, dipositi un mínim de 5 euros en ella i activi el servei de bizum. El que li permet fidelitzar millor al nou client.
Un dels seus competidors, BBVA, sempre ha reconegut que aquest tipus de plans són la seva principal font de captació, i per això, el reactiva cada any. Actualment, regala fins a 350 euros a cada client per convidar un amic (35 euros per cada amic que convidi i fins a un màxim de 10). Mentre que Santander, un altre d'habitual, ofereix 500 euros, 50 euros per cada nou client i també, fins a un màxim de 10.
Santander, a més, està sent molt actiu amb els premis en efectiu i regala 400 euros per noves domiciliacions si la nòmina és d'almenys 2.500 euros. I, 300 euros, en el cas que els ingressos mensuals siguin menys, d'entre 600 i 2.500 euros. Així mateix, el banc càntabre ofereix 100 euros addicionals (en total 500) si el nou client contracta una assegurança a través de la xarxa d'oficines.
El banc digital de Santander, Openbank, també participa en aquesta guerra per captar nòmines regalant 120 euros als nous clients que portin els seus ingressos. Altres dels bancs que sol recórrer al 'Pla Amic' cada any per accelerar la captació de nous clients és ING, que de fet va ser pioner a Espanya en activar aquesta estratègia comercial. En l'actualitat, l'entitat paga 70 euros al que ja és client i uns altres 50 euros a l'amic que es fa client, sempre que domiciliï la seva nòmina.
Malgrat la pujada de tipus d'interès, i les ganes del mercat per contractar dipòsits per treure rendibilitat als estalvis, la banca està fomentant molt més la captació de nòmines, ja que és una manera de vincular més el client i això és una prioritat per al sector. I Imagin, que lidera el mercat de bancs digitals on també es troba Openbank, Evo Banco, N26 o Revolut, amb més de 4 milions de clients, no ha volgut quedar-se fora.
Desenes de bancs regalen diners
A més dels ja esmentats, Cajamar, Abanca, Unicaja, Sabadell, Deutsche Bank o Targobank també premien amb diners la captació de nòmines. En l'actualitat hi ha desenes de bancs a Espanya que utilitzen aquesta estratègia que tant s'ha popularitzat en els últims anys.
Cajamar, per exemple, és dels que més paga. Fins a 500 euros si els ingressos són de 4.000 euros o més, però si la nòmina és de 2.500 euros fins i tot aquests 4.000, llavors regala 300 euros. I 200 euros per a ingressos d'entre 1.500 euros i 2.500 euros.
Així mateix, Deutsche Bank ofereix 360 euros si els ingressos del nou client són d'al menys de 2.000 euros. Abanca i Targobank regalen 300 euros per nòmina. I Unicaja, 250 euros, el mateix que Sabadell.